Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Utbetalning borgenärer - skuldsanering

Vid närmare eftertanke kan jag ha varit sen med 2 månader för jag gjorde min månadsbetalning den 26:e efter lön så jag misstänker att borgenärerna fick 2 månader för lite egentligen.
Tjena @Terry_ , märkte du av något i form av brev eller liknande då du låg efter när utbetalning till borgenärerna skett? eller du bara rätta till det så dom fick/får de som fattades i nästa årliga utbetalning..

Jag är inte riktigt säker att jag förstår din fråga?

"eller du bara rätta till det så dom fick/får de som fattades i nästa årliga utbetalning.."

Du skriver så här jag förstår faktiskt inte din fråga :D

Kan du skriva tydligare?

"eller du bara rätta till det så dom fick/får de som fattades i nästa årliga utbetalning.."

Kan du skriva tydligare?
Ah sorry.. du skrev att du låg back 2 betalningar efter kf betalat ut till borgenärerna, min fråga är fall du fick något samtal/brev från kronofogden typ att någon borgenär undrat varför dom inte fick den summan som va planerat..
Hade själv utbetalning till borgenärerna nu idag , låg efter 2st men löste dom igår, han på kronofogden sa att jag är i fas men att utbetalningen registrerades runt den 20de med det medel som va inbetalt och att dom får dessa två betalningarna med nästa års utbetalning..

Tålamodet är ändå stort hos KF när man läser om många som ligger efter med upp till 4 betalningar utan att planen bryts. På så vis så kan man nyttja sin lön till 100 procent i 6 månader på ett år (inkl 2 bet.fria mån). Förstått att vid 4 mån bränns det.
Är det någon här på forumet som legat efter med flera betalningar utan att planen bröts och saneringen upphävdes?

Kan du skriva tydligare?

Stod det i brevet till borgenärerna (eftersom du hade en anhörig i betalplan) om att du missat X månad med belopp X?

Stod det i brevet till borgenärerna (eftersom du hade en anhörig i betalplan) om att du missat X månad med belopp X?

Nej.
Eftersom jag pratar dagligen med personen i fråga som har en skuld i min betalplan så hade jag vetat.

Mina borgenärer får betalt i april.

Nej.
Eftersom jag pratar dagligen med personen i fråga som har en skuld i min betalplan så hade jag vetat.

Okej okej. Förstod borgenären att du betalat för lite då? Utifrån att hen fick en mindre summa?

Mina får också utbetalt i april och jag ligger efter med en betalning sedan oktober 2025.

Borgenärerna har inte fått info i december eller i mars om att jag ligger efter. Har också anhörig som borgenär så vet detta utifrån det.

Men de kommer ju fatta när summan de ska ha är betydligt mindre när de får utbetalt i april.

Nej.

ok så nu i april får dom för de 2 månaderna du fattades på förra årets utbetalning om du betalt in dom..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp