Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Utbetalning borgenärer - skuldsanering

För att givetvis påminna en om att man missat.
Om du menar påminnelse för att man själv missat en betalning så kommer det en påminnelse efter ett par veckor. Jag hade ett par tillfällen då jag medvetet av olika anledningar sköt på el betalde in mindre. Då fick man påminnelse via brev i brevlådan. Det här är ju typ 6-7 år sen å då kom vad jag minns inget fr KFM på KIVRA.

För att givetvis påminna en om att man missat.

Ja alltså det kommer till den som har skuldsanering. Jag har för mig att den kommer runt 10:E månaden efter och jag får den i vanligt brev inte Kivra.

Borgenärer tror jag inte får det.

14-15e skickas en påminnelse ut vid 1 försenad betalning. Borgenärerna får reda på det om man fortfarande ligger efter med över 1 betalning vid månadsslutet. De får även reda på det om man hamnat efter när beslut skickas ut vid en omprövning.

14-15e skickas en påminnelse ut vid 1 försenad betalning. Borgenärerna får reda på det om man fortfarande ligger efter med över 1 betalning vid månadsslutet. De får även reda på det om man hamnat efter när beslut skickas ut vid en omprövning.

Vad menar du med det sista när det omprövning? Att borgenärer får veta om man är sen vid en omprövning?

Vad menar du med det sista när det omprövning? Att borgenärer får veta om man är sen vid en omprövning?
Ja, ligger man inte i fas när handläggaren beslutar får dom reda på det.

En sak e säker. Aldrig i helvete att komma efter i betalning med ARS med i saneringen. Överklagar väl allt den satan.

Senast ändrad:
Jag har en borgenär som jag hörs med dagligen.

Varit sen med en inbetalning nästan hela året. Inget som borgenären fått reda på än.

Fick utbetalt i april.
Jag är nyfiken på varför du är sen med en betalning? Var det pga jobb bytet?

Jag var sen med betalning en gång under min 5-åriga betalplan. Då minns jag handläggaren sa att man fick som max vara back totalt 3 månader så kunde skuldsaneringen avbrytas. Skulle jag vara back en månad när 6 år har gått så plusas det på en månad bara. Inget meddelande eller rapport går ut om man är sen en vecka eller två.

Övrigt så har jag ju sagt att min skuldsanering avslutades sista februari. Sista årliga utbetalningen gick från Kronofogden till alla borgenärer i slutet på april. Nu har jag kontaktat alla borgenärer som inkassobolag osv och dom bekräfta att sista betalningen har kommit och att mina tidigare skulder försvinner ur systemen i maj. Alltså totalt 3 hela månader efter avslutad sanering är jag ”helt” ren. Testat som sagt att byta abonnemang hos Tre och blev nekad. Likaså testat småköp för nån hundring på faktura hos Klarna och Walley och även där automatiskt nekad. Så får se i Juni om man kan fungera som övriga levande

Senast ändrad:
När försvann din prick ifrån UC?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp