Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Utbetalning av Trygg Hansa, hur lång tid?

Någon som har erfarenhet av utbetalning från Trygg Hansa? Jag gjorde en skadeanmälan i mitten på januari-24 och fick den godkänd och fick ett meddelande från försäkringsbolaget den 31/1-24 att den skulle betalas ut inom 3-4 dagar. Har fortfarande inte fått några pengar, och när jag kontaktar Trygg Hansa så säger de att de inget kan göra, utan att betalningen har gått iväg till mitt konto och att den är bokförd hos de 240202 och hänvisar mig till min bank, som i sin tur menar att de inte kan göra något och att jag måste kontakta Trygg Hansa. Något frustrerande, så vad gör man?

Man får nog vänta helt enkelt

Det tog 5 dygn när vi fick ersättning från TryggHansa, från att de meddelat att de betalat ut.

Det tog 5 dygn när vi fick ersättning från TryggHansa, från att de meddelat att de betalat ut.
Tack för svaret, har fått ersättning av de för ett par år sen, och då tog det 2 dagar innan jag hade pengarna på kontot. Därför jag känner att det verkar ta "lång" tid!

Otroligt smidigt. Har nyttjat Trygg-Hansas hemförsäkring 2 gånger på senare tid.

Gjorde skadeanmälan, laddade upp kvitton. Kom på Kivra båda gångerna att pengarna är utbetalda.
Ingen kontakt med någon via varken telefon eller mail, inga skadebevis eller andra kompletteringar.

Däremot så tog det ca en vecka innan pengarna landande på kontot från att jag fick utbetalningsbekräftelse.

En av gångerna så tyckte jag att jag fick för lite pengar. Ringde dom efter pengarna landade, då skickade handläggaren ärendet på omvärdering och jag fick ut 1500kr till utan konstigheter. Också automatiskt utan vidare kontakt med dom.

2/2 var i fredags. Så du har säkert pengarna idag eller imorgon.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp