Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Utöka privatlån.

Hej!
Har ett hus med 1 085 000 i lån på.
Tog ett privat lån på Ica banken för 6 månader sedan på 170 000.har amorterat ner de till 152 500 nu.

Har köpt lite nödvändiga saker och renoveringar i sommar på ett kreditkort på remember card.

Har 2.3 i uc score men ska ta med min sambo som medsökande t ett större lån.

En uc förfrågning försvinner 17 Sep.

Vill utöka lånet på Ica banken med 60 000. Ska jag vänta t 17 Sep?

Eller ska jag ansöka på advisa?

alla banker är olika så ni kan få flera olika förslag. Kanske vänta ut till den 17e. Tror det går ändå

Ingen panik så sett. Kanske skulle vänta t slutet av månaden.

6% är helt ok. ICA är lite omständliga när det kommer till att utöka lån. Man måste ansöka om ett nytt lån och ange att man vill lösa det gamla. Har man låneskydd behöver man teckna om det (med ny kvalificeringsperiod etc..). Känns som att risken är stor att man sumpar en ff om man söker direkt hos ICA. Jag tror inte att du kommer få bättre ränta om du söker direkt hos ICA.

Bättre att gå till lendo eller advisa och söka om nytt lån, antingen för hela beloppet eller på de ytterligare 60k som du behöver få bort från kreditkortet. Får du högre ränta än 6%, tar du bara 60k, får du lägre kanske du kan lägga om alltihop.

Lycka till!

Tack för ett bra svar.

Jag funderar på att låna på huset. Har nämligen 1 082 000 i bo lån men huset är värderat t 1.7 miljoner på sbab.

Jag köpte dock huset förra året men vet inte hur hårda sbab är med att låna 1 år efter man köpt det.

Då får jag istället 1.6 i ränta...

Haha, ja 1.6 är bättre än 6.0 :)

Jag vet inte heller sbabs regler, men helt klart värt att undersöka den möjligheten först.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp