Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Uppsagt stort Collector lån.

Jag fick hos coll, 8000kr i månaden. Skuld ca 250tkr. Skulden minskade knapp något.

Hoppas du har bättre tur. Lycka till
Tack! Var dom ok att ha och göra med?
Jag pratade med dom idag, men då skulden inte syns hos dom än, ville dom inte uttala sig om avbetalningsplan.
Hoppas kunna få en runt 7000 i månaden i kanske 6 mån och sen höja.

Tack! Var dom ok att ha och göra med?
Jag pratade med dom idag, men då skulden inte syns hos dom än, ville dom inte uttala sig om avbetalningsplan.
Hoppas kunna få en runt 7000 i månaden i kanske 6 mån och sen höja.
Jag tyckte de var trevliga.
Men snabba att skicka till kfm.
Mitt ligger där för andra ggn nu.
Visst jag som missat betalningen me 8000 för mig va lite väl mkt så det blev som det blev

Är det inte 3 månader - sen uppsägningsbrev där man har 4 veckor på sig att korrigera skulden?

Jag har tidigare hamnat hos Lowell med en mindre skuld på ca 15000. De var helt oförstående och vägrade ackord. Fick betala in på 3 mån typ, väldigt jobbiga att handskas med är min uppfattning

Igår kväll kunde jag se mitt ärende hos Coll och gjorde genast en ansökan om avbetalningsplan, stod att man skulle få svar inom 24 timmar.
Loggade in idag och ser att mitt ärende är borta.
Ringer dom och får veta att det är överlämnat till Lowell som ska handlägga det.
hoppas det går att få till något hos dom nu.

Senast ändrad:
Har erbjudit mig att betala 7000kr nu direkt och sen 7000kr i månaden med början i slutet av december och 6 månader framåt och sen höja. Hoppas det är godtagbart för dom, det är i alla fall 14000kr i december och sen 7000kr i 5 månader, bara att hålla tummarna nu.

Har erbjudit mig att betala 7000kr nu direkt och sen 7000kr i månaden med början i slutet av december och 6 månader framåt och sen höja. Hoppas det är godtagbart för dom, det är i alla fall 14000kr i december och sen 7000kr i 5 månader, bara att hålla tummarna nu.
Fråga om sänkt ränta ! Intrum verkade kunna frysa räntan på mitt bank norwegian lån om jag betala in 10k per månad ! Och det lånet är på 300k

Fast räntan bör ju vara densamma trots att den är hos inkasso. Kostnaderna inkasso lägger på är ju bara inkassokostnader, dom kan väl ändå inte bara som magi lägga på massa ränta, räntan som gäller är väl den man avtalat om hos aktören man har lånet hos?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp