Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Uppsagt lån Ferratum

Jag har missat 2 eller 3 betalningen med flit till Ferratum, dom ringer som galningar.. jag har bett att skicka mig direkt till inkasso där jag kan få en avb plan där man åtminstone amorterar något.. men dom vill lixom inte släppa taget, igår skulle min kredit hos ferra blivit uppsagd och skickad till sileo men istället så skickar dom ett mail där det står att det räcker med att jag betalar in 1600 så kan krediten fortsätta... innan var det 4200 eller något sånt.. herregud

Hur lång tid tar det innan klarna går till inkasso? Jag vill ju helst undvika det men nu vill dom ha 6000 av mig denna månad..

22000 på klarna 500/mån i 6 mån sedan 800/ mån. Ferratum 19000 med 500/mån

D
Jag betvivlar inte Dina ord - dom klamrar jag mig fast vid och intalar mig att just sååå kommer det bli...

Gör just sååå som Du säger faktiskt - jag deletar mailen, har installerat Truecaller sedan länge, men likväl är jag livrädd när någon ringer och jag inte känner igen numret...även när inte ”spam meddelandet” från Truecaller... Är rädd att dom missar vissa av dessa och att dom slinker igenom som ”vanliga samtal”... :(
Pärmen ska jag oxå ordna med...
Delata inte mailen. Är ju skrivna bevis som kan vara bra att ha

D

Delata inte mailen. Är ju skrivna bevis som kan vara bra att ha

Tack Skogsmulle, ja uttryckte mig lite klumpigt, för ja sparar dom i min privata ”mapp”, men jag orkar inte riktigt läsa dom... Ångest påslaget blir dessvärre föööör stort för mig att hantera just nu... :(

Tack Skogsmulle, ja uttryckte mig lite klumpigt, för ja sparar dom i min privata ”mapp”, men jag orkar inte riktigt läsa dom... Ångest påslaget blir dessvärre föööör stort för mig att hantera just nu... :(
Jag förstår hur du menar. Och att känna sig ensam i det här eländet är jobbigt. Känner att många runt mig ser ner lite på folk som har det jobbigt ekonomiskt. De köper hus, åker utomlands flera ggr om året. Själv är jag glad om jag kan gå ner till centrum och ta en fika. Så det är verkligen inte lätt. Och sen det här jagandet av KF, inkasso på telefon, mail och brev. Men vi måste tänka att det kommer en bättre tid igen

Aldrig någonsin trodde jag att jag skulle till detta scenario där jag måste ge upp...”släppa mina skulder” vill säga...
Till mina låne givare har jag därför tidigare uppgett både min arbets mail samt arbets mobil nummer, så nu jagas jag via dessa...och det är självklart en TORTYR för mig att jagas på mitt arbete...

Jag förstår hur du menar. Och att känna sig ensam i det här eländet är jobbigt. Känner att många runt mig ser ner lite på folk som har det jobbigt ekonomiskt. De köper hus, åker utomlands flera ggr om året. Själv är jag glad om jag kan gå ner till centrum och ta en fika. Så det är verkligen inte lätt. Och sen det här jagandet av KF, inkasso på telefon, mail och brev. Men vi måste tänka att det kommer en bättre tid igen

Mmm... kunde inte sagt det bättre självt! På mitt arbete är alla höginkomsttagare, de flesta av mina vänner tjänar oxå bra... Alla bara pratar om resor, dyra fritidsintressen, husbyggen, etc...
Hade själv kunnat leva ett gott liv för jag tjänar oxå bra, men kan inte hantera pengar på ett sunt och bra sätt, så nu sitter jag här... ledsen, ångestfylld och med ett hat gentemot mig själv, som är mig övermäktigt !! :(
Dock lyser solen över Malmö idag, så nu tar jag mitt kaffe och går ut på balkongen och insuper lite d-vitaminer...

TACK FÖR ATT NI ALLA FINNS !!! :)

Aldrig någonsin trodde jag att jag skulle till detta scenario där jag måste ge upp...”släppa mina skulder” vill säga...
Till mina låne givare har jag därför tidigare uppgett både min arbets mail samt arbets mobil nummer, så nu jagas jag via dessa...och det är självklart en TORTYR för mig att jagas på mitt arbete...
Förstår verkligen! Och hemskt av dem. Fattar inte att inkasso får hålla på hur som helst. Och kasta ur sig hårda ord. Och speciellt när de köper upp skulder från varandra och börjar jaga en. De har ju inget med att man tagit lånet från början men kaxiga är de. Att de tycker man är en dålig person hör man mellan raderna. Hemskt system vi har egentligen

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp