Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Uppsagda lån på UC

Har kvar mitt lån men ligger efter med 2 månadsbetalningar. Funderade på om man ska släppa men ska kötta vidare tror jag

Den enda fördelen är väl egentligen att du har mindre synliga Blanco...Ser inga andra fördelar i övrigt.

Jag hade 40000kr och fick en plan på 1500kr/månaden. Dom har sitt eget inkasso. Jag tyckte dom var väldigt bra att ha och göra med. Men jag betalade efter några månader in hela summan. Detta var för ca 1 1/2-2 år sedan.

alla lån jag haft som gått till inkasso har försvunnit på uc. Jag har släppt mitt collector lån också och det blev avslutat på uc 30/11. Har inte fått någon missbrukad kredit av dom heller. Men det kanske kommer senare. Dom lånen jag har haft som blivit missbrukad kredit på är resurs bank och euroloan (tror ja det va).
Fick du prata med Kravavdelningen först?
Mitt lån är på 150.000 så det vill man ju inte hamna hos inkasso med
Men det var när 3 månadsbetalningar var obetalda som lånet sades upp?
Eller hamnade hos inkasso?

Fått avbetplan hos inkasso på ditt OPR privatlån?

Ingen aning väntar på svar ifrån Svea...Räknar med att jag får det.
Ska bli intressant att se om lånet "försvinner" ifrån UC.

Yes!

Fick du prata med Kravavdelningen först?
Mitt lån är på 150.000 så det vill man ju inte hamna hos inkasso med
Men det var när 3 månadsbetalningar var obetalda som lånet sades upp?
Eller hamnade hos inkasso?
Ja precis. Någon vecka efter att 3 månads betalningar uteblivet. Då hamnade det hos deras egna inkasso och jag fick prata med dom. Jag fick flera varningar under dom 3 månaderna.

Vadå för varninigar?

Vadå för varninigar?
Att lånet kommer bli uppsagt om jag inte betalar. Så för varje månad plussade dom på månads beloppet och när det gick 3 månader så stod det att ja kunde betala in dom 3 månaderna så fortsätter lånet annars blir det uppsagt och går till deras egna inkasso.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp