Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Uppsagd kredit pga anmärkning

Det finns ganska bestämda krav på vilka krediter som får sägas upp mot konsumenter, det ska vara visst mycket man ligger efter osv.
Däremot finns det vissa som bevakar och stoppar vidare användning av krediter om man får en anmärkning. Har för mig att resurs gör på det viset.
Mitt kort hos Collector spärrades utan att de meddelade mej, upptäckte det när jag försökte ta ut pengar. Den krediten har jag aldrig någonsin misskött, men de gjorde så när andra skulder hamnade hos deras inkasso. Jättedåligt att de inte meddelar sådant.

Ikano skickade mitt ikea kontokortskuld på 3000 kr till Lindorff och anmälde även till uc som missbrukat kontokort vilket ledde till anmärkning. Två veckor efter att anmärkningen dök upp hos Uc spärrade Svea min kredit. Jag fattade först inte varför så jag ringde och frågade och de sa att det var pga av att det tillkommit en anmärkning hos en annan aktör, nämligen Ikano. Men jag sa att jag alltid skött min kredit hos SVea och de höll med och skulle ta upp det i sin kreditgrupp så jag skulle återkomma efter några dagar. Sen tog de bort spärren.

Mitt kort hos Collector spärrades utan att de meddelade mej, upptäckte det när jag försökte ta ut pengar. Den krediten har jag aldrig någonsin misskött, men de gjorde så när andra skulder hamnade hos deras inkasso. Jättedåligt att de inte meddelar sådant.

Spärras för uttag är inte samma som att den sägs upp. Det där om kreditbevakning som dom kallar det brukar stå i villkoren

Hur vet man vad som är "Kontokredit" dvs det som kan leda till "misskött kredit" och vad som är ett lån/smslån?!
Det verkar ju vara omöjligt att hålla koll på.
Det som står under "kontokrediter" när man loggar in på "Minuc" är dom enda krediterna man har om jag förstått det rätt?

Spärras för uttag är inte samma som att den sägs upp. Det där om kreditbevakning som dom kallar det brukar stå i villkoren
Ja det är sant och det var nog lika bra det, handlade bara om 5 tkr och nu är det flera år sedan. Skulden är betald i sin helhet, så en mindre i en eventuell skuldsanering. Som om 5 tkr skulle hjälpa i mitt skuldberg, men då var man helt inne i karusellen...

Förlåt, jag är lite trög.
Jag fick ju idag misskött kredit rapporterad av Credway.
Kan de andra bankerna som jag har lån hos säga upp mina lån p.g.a detta?
Har lån hos Collector, Balanzia samt Goodcash och diverse krediter hos Swedbank, Collector, Volvo, Qliro och Santander.

(Ligger efter med 2 betalningar hos Balanzia, men är i kontakt med dem varje månad och de har sagt att det är OK att ligga efter med dessa bara jag betalar minst en varje månad).

Förlåt, jag är lite trög.
Jag fick ju idag misskött kredit rapporterad av Credway.
Kan de andra bankerna som jag har lån hos säga upp mina lån p.g.a detta?
Har lån hos Collector, Balanzia samt Goodcash och diverse krediter hos Swedbank, Collector, Volvo, Qliro och Santander.

(Ligger efter med 2 betalningar hos Balanzia, men är i kontakt med dem varje månad och de har sagt att det är OK att ligga efter med dessa bara jag betalar minst en varje månad).

Santander sa upp mitt lån när jag fick misskött av goodcash, det drog dom tillbaka sen när jag fick rätt mot goodcash.

Santander sa upp mitt lån när jag fick misskött av goodcash, det drog dom tillbaka sen när jag fick rätt mot goodcash.
Oj! :( får dem göra så om man skött betalningarna till dem? Jag har en kredit hos dem.. Dock har jag pausat den i ett år.

En fråga då det är i linje med frågeställningar tidigare i tråden.

Jag har legat efter med en månadsbetalning till Avida sen 6 månader tillbaka. Alltid betalat det förfallna månadsbeloppet månaden efter så att säga.

Nu hotar dom med att skicka allting till inkasso? Skulden är 75.000 och jag ligger efter med 1700 hela tiden. Jag bad dem specificera var i villkoren detta står, men de säger bara att vi gör som vi vill typ.

Är det korrekt???

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp