Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Uppsägningstid arbete

Okej! Då ska det också framgå i ert kollektivavtal att gamla avtal skriva innan 2016 gäller. Jag tolkar det som att står det två i avtalet är det två som gäller. Eftersom det är avtalat vid anställning innan kollektivavtalet uppdaterades. Om din uppsägningstid skulle ändras så ska du haft möjlighet att uppdatera ditt anställningsavtal, Jag utgår enbart från mina egna erfarenheter nu. Jag brukar alltid ringa facket när jag undrar
Nja nu kanske du uppfattat det fel igen. Under hela anställningstiden jag haft har det alltid enligt kollektivavtalet varit 3 månaders uppsägningstid vid 4 års anställningstid. Det har varit oförändrat alltså. Dock så står det på mitt anställningsavtal att 3-6 års anställningstid så har man 2 mån uppsägningstid. Anställningsavtalet var dock egentligen ett gammalt avtal för dom som blev anställda före maj 2016 eller nåt sånt.

Senast ändrad:
Nja nu kanske du uppfattat det fel igen. Under hela anställningstiden jag haft har det alltid enligt kollektivavtalet varit 3 månaders uppsägningstid vid 4 års anställningstid. Det har varit oförändrat alltså. Dock så står det på mitt anställningsavtal att 3-6 års anställningstid så har man 2 mån uppsägningstid.
Vet du. Jag slutar svara nu för jag svarar ju tydligen fel hela tiden.

Om kollektivavraört du går på hade samma skrivning när du anställdes som nu och du fick ett gammalt avtal att skriva på. Så gäller det skrivna OM det står i kollektivavtalet att man får göra egna avtal om uppsägningstiden. Står som sagt i själva delen om egenuppsägning eller början eller slutet av avtalet. (Sannolikt)
I annat fall gäller kollektivavtalet mem troligtvis kan de om de vill släppa dig tidigare om du vill själv.

Oavsett om avtalet egentligen togs fram före 2016 och du skrev på efteråt så har ni ju ett skrivet avtal och det bör va det som gäller.
Om avtalet inte skall gälla så förstår jag inte varför ni ens skrev det.

Om kollektivavraört du går på hade samma skrivning när du anställdes som nu och du fick ett gammalt avtal att skriva på. Så gäller det skrivna OM det står i kollektivavtalet att man får göra egna avtal om uppsägningstiden. Står som sagt i själva delen om egenuppsägning eller början eller slutet av avtalet. (Sannolikt)
I annat fall gäller kollektivavtalet mem troligtvis kan de om de vill släppa dig tidigare om du vill
Oavsett om avtalet egentligen togs fram före 2016 och du skrev på efteråt så har ni ju ett skrivet avtal och det bör va det som gäller.
Om avtalet inte skall gälla så förstår jag inte varför ni ens skrev det.
Absolut jag håller med. Men tycker sånt här är svårt, googlat lite och sett några likvärdiga frågor på Lawline. Men inget som gett mig klarhet. Frågan är i sin klarhet helt enkelt om det påskrivna anställningsavtalet gäller före det kollektivavtal som finns på arbetsplatsen. Och jag tycker också det påskrivna avtalet då ska gälla.

Absolut jag håller med. Men tycker sånt här är svårt, googlat lite och sett några likvärdiga frågor på Lawline. Men inget som gett mig klarhet. Frågan är i sin klarhet helt enkelt om det påskrivna anställningsavtalet gäller före det kollektivavtal som finns på arbetsplatsen. Och jag tycker också det påskrivna avtalet då ska gälla.
Som jag förstår det så gäller det före kollektivavtal så länge det inte är till nackdel för den enskilde.

Funderar på att säga upp mig, på mitt anställningsavtal har jag med min nuvarande anställningstid 2 månaders uppsägningstid, men enligt kollektivavtalet vi har på min arbetsplats så är det 3 månaders uppsägningstid.
Någon som vet vad som gäller då? Och inga killgissningar behövs.
För flera år sedan sagt upp mig och gick överens med min chefen att ska ha 1 månad uppsägningstid istället 3 ..Haft kollektivavtal .Du får prata med din chef om du hittat annat jobb.

Jag hade 3 månader för jag hade varit anställd över 1,5år jobbet jag sa upp mig ifrån hade kommunals kollektivavtal

Ditt skrivna avtal gäller (jobbar som Löneadmin). Har aldrig varit med om något annat.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp