Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Uppsägning Lumify/Credifi

Jag håller på och släpper Lumify och Credifi till inkasso och undrar en sak.
Ni som släppt dessa, kommer ni ihåg om ni fick en uppsägning innan de skickade till inkasso? Menar nu externt inkasso. Enligt deras allmänna villkor måste de först säga upp lånet och man har då 4 veckor på sig att betala ikapp det förfallna beloppet. Vill köpa mig tid nämligen och vill då inte se att de skickar till inkasso utan en uppsägning först

De skickade mina efter fler än 90 dagar efter att jag slutat betala. Det blir bara mail man får och sedan är det Gothia. Man får göra en avbetalningsplan med dem då

Ni som släppt dessa, kommer ni ihåg om ni fick en uppsägning innan de skickade till inkasso? Menar nu externt inkasso. Enligt deras allmänna villkor måste de först säga upp lånet och man har då 4 veckor på sig att betala ikapp det förfallna beloppet. Vill köpa mig tid nämligen och vill då inte se att de skickar till inkasso utan en uppsägning först
I mitt fall har det kommit en påminnelse om att jag inte betalt och att det går vidare till "externt inkasso" om jag inte betalar. Lumify var Gothia men den skulden var för flera år sen, min nuvarande skuld hos Credifi vet jag inte vart den går ännu. Första gången.

va rätt länge sen, har för mig att de bara påpekade ett par veckor/nån månad att lånet förfallit å snart skickas vidare till externt inkassobolag.
Släpp dessa.

Jag fick uppsägningsbrev först och att jag skulle betala in alla månader jag låg efter med. Vilket jag inte gjorde och sen hamnade det hos Gothia. Borde gjort det tidigare

99 dagar tog det för mig innan det gick till Gothia Inkasso

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp