Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Uppsägning Ferratum

Hej!

Har sökt igenom forumet men får inget direkt svar på min fråga.

Jag har ett lån hos Ferratum och har inte haft möjlighet att betala. Nu hade dom skickat hem avi för att hämta ut rek.
Min undran är om det blir en missbrukad kredit om lånet är uppsagt och går vidare till inkasso?

Hej!

Jag har ett lån hos Ferratum och har inte haft möjlighet att betala. Nu hade dom skickat hem avi för att hämta ut rek.
Min undran är om det blir en missbrukad kredit om lånet är uppsagt och går vidare till inkasso?
Man fick inte förr men numera är dem väl på uc så finns nog en bra chans att det blir

Hej!

Hur sen är du med betalningen?

Jag dubbelkollade och nej det ligger inte på UC

Har du tittat på din uC om det ligger där?

Hur sen är du med betalningen?
Jag är sen med tre betalningar. Jag gick in i panik på en länk jag hade fått från dom och betalade in det jag hade missat. Jag har inte möjlighet att hämta ut rek-brevet än så jag vet inte vad som står där ännu.
Har ingen aning om jag får en missbrukad kredit ändå och jag skulle egentligen behöva släppa det till inkasso.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp