Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Uppsägning av lån från bank

När jag hade lån hos Forex samt trasslig ekonomi hände det flera gånger att jag inte kunde betala månadsbeloppet. Det som hände då var att jag fick betala dubbelt nästa månad, låg nog med någon förseningsavgift också samt eventuellt lite dröjsmålsränta, men det var inga problem utöver det.
Sen när allt sket sig och jag slutade betala helt och hållet så tog det i alla fall 3 månader innan lånet sades upp och gick till inkasso.

Detta var 2016 tror jag, så de kan ju ha ändrat sitt förfarande sedan dess, så ta inte vad jag skriver för givet. Jag tycker du ska göra som @Zaozi skriver, ring dom och förklara läget.

Hej, en fråga till någon.

Efter 3 obetalda fakturor hos Ferratum, får man först uppsägningstid (3-4v) på sig att betala de 3 fakturor som man ligger efter med eller går det direkt till inkasso?

Hej, en fråga till någon.

Efter 3 obetalda fakturor hos Ferratum, får man först uppsägningstid (3-4v) på sig att betala de 3 fakturor som man ligger efter med eller går det direkt till inkasso?
Jag försöker också luska reda på mer info om ferratum och inkasso. Jag ligger efter med 2 betalningar. Står i valet och kvalet om jag ska släppa det eller betala direkt till dem. Deras inkassobolag dem anlitat ska vara stenhårda. Allt jag vet. Skulle vilja veta om dem rapporterar missbrukad kredit

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp