Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Upphävd skuldsanering pga bristande betalning

Hej,
fick beslut Beslut att upphäva skuldsanering för att jag missat 6 betalning av min plan men jag skickar kvitto att jag betala till akut behandling tandläkaren och nu blir arbetslösa, har 14 dagar att överklaga till tingsrätten men vet int finns möjlighet att tillbaka min skuldsanering och under den tiden jag ska klaga min skuld ska tillbaka till utmaning?

Var det 6 mån i rad eller vid olika tillfällen ? Ja du får i såna fall tillbaka den skulden du hade innan och även räntan som du ska betala .

Hej,
fick beslut Beslut att upphäva skuldsanering för att jag missat 6 betalning av min plan men jag skickar kvitto att jag betala till akut behandling tandläkaren och nu blir arbetslösa, har 14 dagar att överklaga till tingsrätten men vet int finns möjlighet att tillbaka min skuldsanering och under den tiden jag ska klaga min skuld ska tillbaka till utmaning?
Jättetråkigt så klart men 6 missade betalningar pga tandläkarbesök?? Och som jag förstår är det först nu du blivit arbetslös. Är det verkligen hela sanningen till att det missats så många betalningar plus att du lär iaf ha haft minst en månad betalfri? Jag menar inte vara elak men det låter lite konstigt.

Var det 6 mån i rad eller vid olika tillfällen ? Ja du får i såna fall tillbaka den skulden du hade innan och även räntan som du ska betala .
vid olika tillfällen , finns möjlighet om jag överklagar att tillbaka min skuldsanering och hur länge tid ska ta

vid olika tillfällen , finns möjlighet om jag överklagar att tillbaka min skuldsanering och hur länge tid ska ta

Ja jag hade överklagat för du har ju inget att förlora på det . Men tror det inte är lätt att få tillbaka den nu .

Jättetråkigt så klart men 6 missade betalningar pga tandläkarbesök?? Och som jag förstår är det först nu du blivit arbetslös. Är det verkligen hela sanningen till att det missats så många betalningar plus att du lär iaf ha haft minst en månad betalfri? Jag menar inte vara elak men det låter lite konstigt.
missade 3 betalning for tandläkaren jag betala och andra 3 missade under 2023 har svårt att betala och från november jag blir arbetslösa , idag fick beslut att upphöra sanering

Ja det finns möjlighet, den är nog ganska begränsad..

Har du betalat i kapp det du missat, eller ligger du 6 månader efter?

Hej,
Hade någon borgenär begärt att Din skuldsanering skulle hävas?
Hur mycket pengar har du missat att betala och hur länge hade du haft din sanering?

Hade någon borgenär begärt att Din skuldsanering skulle hävas?
Hur mycket pengar har du missat att betala och hur länge hade du haft din sanering?

Det är en förutsättning för att något ska hävas. Kfm kan inte initiativ till omprövning

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp