Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Uppgifter från min UC till fel person

Tack alla då är det bara att sätta igång.

Med vilket syfte? Vad förväntar du dig att uppnå?

Ring istället och prata med säljaren som ringde din make och påtala det olämpliga i hans agerande och släpp sedan händelsen. Det var väl inte så att du nekades på grund av att din make blev uppringd utan snarare så att din make blev uppringd på grund av att du var överbelånad? Säljaren kanske hade slarvat bort ditt telefonnummer och hade kvar din makes nummer och därför ringde? Inte för att det gör det hela rätt, men orka lägga ner kraft, tid och energi på sådant som inte kommer leda till något alls.

Med vilket syfte? Vad förväntar du dig att uppnå?

Ring istället och prata med säljaren som ringde din make och påtala det olämpliga i hans agerande och släpp sedan händelsen. Det var väl inte så att du nekades på grund av att din make blev uppringd utan snarare så att din make blev uppringd på grund av att du var överbelånad? Säljaren kanske hade slarvat bort ditt telefonnummer och hade kvar din makes nummer och därför ringde? Inte för att det gör det hela rätt, men orka lägga ner kraft, tid och energi på sådant som inte kommer leda till något alls.

Man kan faktiskt få ekonomisk ersättning vid anmälan om man motiverar varför man känner sig kränkt, om relationskador har uppstått och att firman brutit mot sekretess om hur dom ska behandla personuppgifter.

Man kan faktiskt få ekonomisk ersättning vid anmälan om man motiverar varför man känner sig kränkt, om relationskador har uppstått och att firman brutit mot sekretess om hur dom ska behandla personuppgifter.

Det kan jag köpa om det verkligen gjort någon skada för den enskilde, men att anmäla för anmälandets skull är bara trams. Ja ja, saknar man all form av heder och tar varje tillfälle i akt att bli kränkt och försöka få ersättning för det så visst. I det här fallet låter det bara som att bitterheten tar överhand. Mycket skada som har skett? Eller?

Det kan jag köpa om det verkligen gjort någon skada för den enskilde, men att anmäla för anmälandets skull är bara trams. Ja ja, saknar man all form av heder och tar varje tillfälle i akt att bli kränkt och försöka få ersättning för det så visst. I det här fallet låter det bara som att bitterheten tar överhand. Mycket skada som har skett? Eller?

Håller med. man ska inte anmäla för anmälandets skull. Men många här på forumet är i behov av pengar för att bli av med skulder. you do what you have to. Sen kan det ju givetvis påverka en relation om det kommer fram för sambon att hon är över-skuldsatt.

Hon kanske vill hålla sin ekonomi privat och inte berättat om skulderna. Vilket inte är att ljuga. Ingen är skyldig att berätta/redovisa om sin ekonomiska situation till någon. Rik som fattig. Och kommer det fram bakvägen på grund av ett företag basunerar ut det till andra så är det ett brott från personuppgiftsansvarigt (bilfirman) mot GDPR. Vissa på detta forum skulle med all förståelse se rätt allvarligt på det. Jag är medveten om att det finns ett par motargument mot detta tankesätt. Men i detta fall är det bilfirman som gjort fel.

Senast ändrad:
Håller med. man ska inte anmäla för anmälandets skull. Men många här på forumet är i behov av pengar för att bli av med skulder. you do what you have to. Sen kan det ju givetvis påverka en relation om det kommer fram för sambon att hon är över-skuldsatt.

Hon kanske vill hålla sin ekonomi privat och inte berättat om skulderna. Vilket inte är att ljuga. Ingen är skyldig att berätta/redovisa om sin ekonomiska situation till någon. Rik som fattig. Och kommer det fram bakvägen på grund av ett företag basunerar ut det till andra så är det ett brott från personuppgiftsansvarigt (bilfirman) mot GDPR. Vissa på detta forum skulle med all förståelse se rätt allvarligt på det. Jag är medveten om att det finns ett par motargument mot detta tankesätt. Men i detta fall är det bilfirman som gjort fel.

Jag delar inte din syn på att ”you do what you have to”. Det där med rättigheter, men inga skyldigheter är jag allergisk mot.

Har även en annan uppfattning om sakfrågan, men så är det ibland här i livet...

Att få skadestånd för känslomässig skada är inprincip omöjligt i Sverige. Detsamma gäller skadade relationer. Skulder är ingen personuppgift och därför inte applicerbar på GDPR. Bara att gå in på hitta.se så ser du genomsnitt skulden för dom bosatta i ditt område. Detta skulle dp ocksp vara ett brott? Att säga att någon är överbelånad är därför inget regelövertramp. Eftersom ni gick ner tillsammans och lämnar bådas telefonnummer uppfattas det nog som att båda får ta del av informationen angående bilköpet. Varför annars lämna bådas telefonnummer? Sen att det är brist i rutinerna och kan skapa frustration är en annan femma och därför kan jag rekommendera att påpeka detta till bilfirman. Men att anmäla känns så lite mycket. Men jag är ingen jurist så;))

Tråkigt för alla tidningar som skriver om vem som tjänar mest i din kommun, dom kommer åka på rejäla böter då. Nemen lön, skulder m.m. är inga personuppgifter så går intr under gdpr

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp