Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

uppdatering UC

Hej, jag har haft ett par lån som jag nu avslutat - och kan se det på minuc nu. Tidigare hade jag ca 360.000 i blanco, nu ca 6600kr - dvs i stort sett inget kvar. Men när jag tittade på min kreditscoring gick den från 21.3 -> 21.9 , hur kan det ha blivit sämre? (Har dessutom tappat någon ff, ligger nu på 10 och någon till försvinner nästa månad).

Jag hade hoppats på att det skulle sjunka rejält med tanke på att jag nu knappt har några krediter?

Det finns nog ingen på detta forum som förstår UC:s bedömningssystem mer än att du kanske hamnat i en annan grupp du bedöms tillsammans med. Jag betalade själv bort 2 lån på sammanlagt 400.000 i oktober utan att nybelåna och mitt betyg sjönk ingenting. Har sedan dess stadigt betalat ner mina kontokort och blancolån och betyget har ändå legat kvar på 1,9 men i januari nollade jag ett kreditkort så hela krediten står som outnyttjad och trodde då att nu skulle betyget absolut sjunka men till min stora förvåning gick det upp till 2,4 och där ligger det även i dag. UC själva ger ingen direkt förklaring hur deras system fungerar så det jag har att se fram emot är 1 förfrågan som försvinner i maj och 1 förfrågan som försvinner i juni och då har jag bara 1 förfrågan kvar. Så om du frågar UC så får du gärna skriva det här.

Ser andra banker och aktörer som tar en UC på mig mina avslutade krediter eller är det bara jag som ser det på min UC?

Ser andra banker och aktörer som tar en UC på mig mina avslutade krediter eller är det bara jag som ser det på min UC?
Det är bara du som ser dina avslutade krediter och de kommer du se 1 år framåt sen försvinner även de.

Ok! När uppdateras inkomsten och antal krediter på ens UC?

Ok! När uppdateras inkomsten och antal krediter på ens UC?
Antal krediter uppdateras en gång per månad mellan den 16:e-20:e och inkomsten uppdateras en gång per om när din deklaration är färdig i juni och du fått slutskattebeskedet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp