Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Uppdatering 31 varje månad?

Vad jag förstått så uppdateras uc i mitten av månaden. Men på min rapport på minuc står det att kredit och lån uppdaterades den 31a okt senast? Är det så att dom hämtar info från bolagen den sista varje månad men uppdaterar ucn först senare? Bara en fundering

Senast ändrad:
Vad jag förstått så uppdateras uc i mitten av månaden. Men på min rapport på minuc står det att kredit och lån uppdaterades den 31a okt senast? Är det så att dom hämtar info från bolagen den 31a men uppdaterar ucn först senare? Bara en fundering
Bankerna rapporterar in sista varje månad och uppdateras den summan månaden efter 15-20:e varje månad

Vad jag förstått så uppdateras uc i mitten av månaden. Men på min rapport på minuc står det att kredit och lån uppdaterades den 31a okt senast? Är det så att dom hämtar info från bolagen den 31a men uppdaterar ucn först senare? Bara en fundering

Den skuld som du har den sista varje månad blir synlig när UC uppdateras i mitten av kommande månad. Som ett exempel... Saldo på lån och krediter den sista november blir synligt när UC uppdateras i mitten av december. Saldo på lån och krediter den sista december blir synligt när UC uppdateras i mitten av januari. Så fortsätter det... UC brukar uppdateras mellan den 15 och den 20 varje månad, men kan uppdateras någon dag innan den 15:e och någon dag efter den 20:e.

Är det den sista varje månad uc hämtar info från bankerna eller är det den sista vardagen i månaden? Även om den sista är en röd dag eller en helg?

Tror ni jag vågar använda kreditkortet imorgon lite grann eller kommer det med på uppdateringen till uc då? betalat av 60% av kortet sen här månaden och vill att det ska synas på kommande ucuppdatering. Vill inte kvadda de om jag använder det imorgon. Vet ju inte när under dagen uc hämtar info från kreditföretagen. Kanske inte sker direkt vid tolvslaget

uc uppdateras varje månad mellan den 15-20e så den är redan upptaerad för december månad.

Tror ni jag vågar använda kreditkortet imorgon lite grann eller kommer det med på uppdateringen till uc då? betalat av 60% av kortet sen här månaden och vill att det ska synas på kommande ucuppdatering. Vill inte kvadda de om jag använder det imorgon. Vet ju inte när under dagen uc hämtar info från kreditföretagen. Kanske inte sker direkt vid tolvslaget

Risken är att det är de transaktioner som sker fram till 23:59 den sista i månaden som kommer med i uppdateringen månaden efter. UC uppdateras ju inte förrän i mitten av nästa månad, så bankerna har ju några dagar på sig att rapportera in nyttjat belopp. Det brukar ju ta några dagar innan transaktionerna syns som bokförda och inte bara står som reserverade. Å andra sidan borde ditt betyg inte påverkas om du bara nyttjar kortet lite... Du får väga fördelar och nackdelar mot varandra.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp