Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Undvika utmätning av skatteåterbäring -- utbetalningsspärr?

hej

jag har löneutmätning sedan tre år tillbaka och får tillbaka en stor summa via skatten. jag är sen med min deklaration och undrarvad som händer
med eventuellt överskott om jag sätter utbetalningsspärr vid slutskattbesked?

har som avsikt att lösa min ekonomiska situation och bli fri kfm senare i år, hade gärna velat betala ut överskottet till mig i nov

Tack

hej

jag har löneutmätning sedan tre år tillbaka och får tillbaka en stor summa via skatten. jag är sen med min deklaration och undrarvad som händer

har som avsikt att lösa min ekonomiska situation och bli fri kfm senare i år, hade gärna velat betala ut överskottet till mig i nov

Tack
Det sker automatiskt så det kan du inte förhindra.

hej

Tack
Jag var i samma situation som du och gjorde utbetalningsspärr på tre månader och det funkade faktisk.Löste allt hos KF och sedan hävde spärr och gjorde uttag till mitt bank konto.Så testa…Du har ingenting att förlora.

Utbetalningspärren stoppar det automatiska men det är inga problem att utmäta överskottet manuellt.

Jag var i samma situation som du och gjorde utbetalningsspärr på tre månader och det funkade faktisk.Löste allt hos KF och sedan hävde spärr och gjorde uttag till mitt bank konto.Så testa…Du har ingenting att förlora.

Vad är poängen med det? Du kunde ju lika gärna betala in ett lägre belopp och sedan låta skatteåterbäringen ta det sista

Vad är poängen med det? Du kunde ju lika gärna betala in ett lägre belopp och sedan låta skatteåterbäringen ta det sista
Det har jag svarat en gång innan.Poängen var att jag ville lösa alla mina skulder med ackord uppgörelse med alla inblandade inkasso bolag och ville inte att skatte pengarna(cirka 16 lax) ”försvinna”i inkasso skulder.

Det har jag svarat en gång innan.Poängen var att jag ville lösa alla mina skulder med ackord uppgörelse med alla inblandade inkasso bolag och ville inte att skatte pengarna(cirka 16 lax) ”försvinna”i inkasso skulder.
Du går la dock tekniskt sätt + / - 0?
Oavsett hur du löste KFM, så hade du haft 16K över? (Förutsatt att du fick samma pengar)

Hade KFM dragit 16K så hade du kunnat "spara" 16K via akorduppgörelsen(om jag inte tänker fel)

MvH Druckit lite väl mycket vin

Du går la dock tekniskt sätt + / - 0?
Oavsett hur du löste KFM, så hade du haft 16K över? (Förutsatt att du fick samma pengar)

Hade KFM dragit 16K så hade du kunnat "spara" 16K via akorduppgörelsen(om jag inte tänker fel)

MvH Druckit lite väl mycket vin
Kan bara svara på din frågan att jag förhandlade ner summan på cirka 65 lax med inkasso bolag innan jag slut betalade mina skulder.Dom 16 lax gick till en semester resa och det var väldigt skönt att man fick dom vid rätt tillfälle(juli månad).Om det var plus minus noll det kan jag inte svara på men kan tillägga att mina skulder knapp minskade med löneutmätningen.Betalade i stort sätt bara ränta i ett par år till dom.Så det kändes bra att göra ett spärr då och skulle göra likadant vid samma situation.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp