Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Undvika missbruksregistret affärskonto

Hejsan, driver enskild verksamhet och därmed haft ett affärskonto. På grund av utebliven inkomst på affärskontot så blev det övertrasserat vid betalningen på årskostnaden för kontot.
nu har kontot blivit avstängt och jag har fått äran att vara med i missbruksregistret.
Har läst på bla konsumenternas att ett kriterie är att skulden i sig ska vara över 1500 för att kunna bli rapporterad till registret, min var 970 kr.
Är det nån som vet och kan mer runt dehär?
Vill gärna ha lite mer kött på bena innan jag går vidare.
MVH A

Jag har Swedbank och om det inte finns täckning på företagskontot så kan de inte dra årsavgiften utan försöker igen tills de kan dra. Aldrig varit med om att kontot sagts upp! Vad har du för bank? Har du satt in det belopp som kontot övertrasserats med?
Har du pratat med din bank? Det är det första jag skulle gjort.

Handelsbanken. Fick en skriftlig betalningspåminnelse som jag tyvärr glömde bort innan det va för sent och nedstängt. Skulden då var 970 kr men iom att kontot avslutades nollades skulden så själva skulden finns inte. Har pratat med min handläggare men får bara konstiga svar typ som att han inte vet vad han pratar om.

Handelsbanken. Fick en skriftlig betalningspåminnelse som jag tyvärr glömde bort innan det va för sent och nedstängt. Skulden då var 970 kr men iom att kontot avslutades nollades skulden så själva skulden finns inte. Har pratat med min handläggare men får bara konstiga svar typ som att han inte vet vad han pratar om.
Om handläggaren säger att han inte vet vad han pratar om, då är det illa ;)
Be om att få prata med ngn annan.
Hur ska du driva din verksamhet utan företagskonto?!
Fråga vad som krävs för att de ska öppna upp kontot igen? Eller byt bank?

Senast ändrad:
Har begärt å få prata med en annan, men tyvärr litet kontor med 2-3 pers där.
Fick svar på att jag inte kan öppna ett nytt affärskonto på HB igen pga missbruksregistret.
varför kontot avslutades var för att det övertrasserades för många gånger. Det köper jag helt och hållet, slarvigt och klantigt av mig.
Men anledningen varför jag är i registret har han ingen förklaring på. Har kontaktat en ny bank men är rädd att de här registret ska dyka upp där också och sätta käppar i hjulet.

Kontakta alla banker en efter en så hoppas jag att det löser sig. När du fått ett nytt företagskonto så se till att det inte övertrasseras igen. Årsavgiften brukar alltid dras i januari nån gång. Lätt att glömma eftersom det inte längre skickas ut en pappersfaktura utan bara ett meddelande i internetbanken (i alla fall Swedbank gör så). Så man får ha koll själv.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp