- Meddelanden
- 293
- Mottagna reaktioner
- 35
- Poäng
- 157
I praktiken så har du ju till någon viss dag på att betala och någon viss dag på dig att inkomma med uppgifter om lön osv... fogden ligger i snitt lite efter med betalningsutredningar, så har du lite tur så tar det uppåt 2-3 månader innan det faktiskt kommer ett löneutmätningsbeslut, på dessa 2-3 månader hinner du kanske betala av dina skulder mer eller mindre.
Jag skulle som fordringsägare tycka att få hela alltet reglerat på 10 månader (visst var det 60k?) utan ngt mer krånglande vore ganska behändigt, jämfört med avbetalningsplaner som du håller eller inte håller.
Det dom vet om dig är ju att du strulat ganska friskt, bestridit för att köpa tid så dom varit tvungen att hålla på med tingsrätten och grejja, för att få igen de pengar du lånat, mot den bakgrunden skulle jag tippa på att handläggarna mycket väl kan vara orolig att du kommer återuppta strulet, inte följa avbetalningsplaner, vilja ha uppskov osv, och då är det ju mycket enklare att låta kronofogden ta den delen..
Jag har till den 24e februari på mig att komma med ett svar till kronofogden. Även om löneutmätningen inte kommer igång förrän om 2-3 månader så måste jag väl ändå fylla i löneutmätningsblanketten innan 24e februari ? Vad händer om jag inte fyller i blanketen ?
Rätta mig om jag har fel, men om de drar tillbaka löneutmätningen så är sklulderna helt borta från kronofogden och allt sköts vid sidan om ?
Jag tänkte på om fodringsägarna har någon säkerhet i ryggen om det skulle låt säga gå med på två avbetalningar av hela skuldbeloppet?
Senast ändrad: