Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Undvika att KFM mäter ut sparade pengar

Tjena!

Har löneutmätning sedan i början av året och har lyckats spara undan en slant som kommer användas som buffert. Pengarna ligger för närvarande på ett sparkonto hos min bank. Finns det något ”säkert” sätt att förvara dessa pengar, utan att KFM får tillgång till dem? Föra över dessa till Paysafe? Eller är det pengar i madrassen som gäller?

Minst säkert är spar eller vanligt konto hos en vanlig svensk bank. Något säkrare är konto hos ett finansbolag som erbjuder sparkonto, då KFM nätt och jämt orkar kolla konton hos de vanliga bankerna. Men pengarna måste flyttas om du får över 100 kr i ränta som rapporteras in till Skatteverket. KFM ser detta sen vid tillgångsundersökningen. Bättre är då att föra över pengar till Revolut och Transferwise och kanske använda deras kort för uttag. Men kanske säkrast är då "pengar i madrassen".

Tjena!

Har löneutmätning sedan i början av året och har lyckats spara undan en slant som kommer användas som buffert. Pengarna ligger för närvarande på ett sparkonto hos min bank. Finns det något ”säkert” sätt att förvara dessa pengar, utan att KFM får tillgång till dem? Föra över dessa till Paysafe? Eller är det pengar i madrassen som gäller?
Jag vågar inte spara på banken. Är livrädd över att dem ska ta det man lyckats spara ihop. Jag tar ut kontanter om jag märker att det är "för mycket" kvar på kontot. Vill helst inte ha mer än en tusenlapp kvar där när löning närmar sig.

Jag vågar inte spara på banken. Är livrädd över att dem ska ta det man lyckats spara ihop. Jag tar ut kontanter om jag märker att det är "för mycket" kvar på kontot. Vill helst inte ha mer än en tusenlapp kvar där när löning närmar sig.
Så gjorde jag med faktiskt ! Alltid ut med allt i kontanter vid löning !

Så gjorde jag med faktiskt ! Alltid ut med allt i kontanter vid löning !
Ja, det känns inte tryggt om det går in på kontot och tar det. Vet inte om det är så vanligt direkt men jag tycker det känns obehagligt agg någon annan har tillgång till mitt konto. Jag behöver ju spara ihop pengar så man har råd med vinterkläder, julklappar, födelsedags presenter osv.
När allt är betalat och jag har storhandlat och allt. Då tömmer jag kontot och behåller strax under tusenlappen på kontot bara. Resten kontant.

Minst säkert är spar eller vanligt konto hos en vanlig svensk bank. Något säkrare är konto hos ett finansbolag som erbjuder sparkonto, då KFM nätt och jämt orkar kolla konton hos de vanliga bankerna. Men pengarna måste flyttas om du får över 100 kr i ränta som rapporteras in till Skatteverket. KFM ser detta sen vid tillgångsundersökningen. Bättre är då att föra över pengar till Revolut och Transferwise och kanske använda deras kort för uttag. Men kanske säkrast är då "pengar i madrassen".
Funderar på att ha pengarna hos Paysafe. Tror knappast att någon ränta utgår där.

Ja tror mig KFM har insyn på alla EMI bolag i EU zonen . . tex wise,revolut mm . . .men hoppas ja har fel ! . . men KFM ä inte dumma.. . .MEN ja dom utan banklicens tror ja inte behöver skicka med automatik men vid förfrågan så släpper dom kund data.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp