Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Undvik restskatt genom att jämka om 12 December (För er som jämkat pga lån utan säkerhet)

Ansökte för 3 veckor sedan för 2025. Inte hört något. Vad händer om jag inte gör om ansökan måntro?

Jag fyllde i samma ränteutgifter inför 2025 som jag hade för 2024. Bara lån utan säkerhet. Borde jag låta det ligga kvar utan ändring och ta en medveten restskatt vår/höst 2026 för att amortera extra på lån under tiden?

Jag fyllde i samma ränteutgifter inför 2025 som jag hade för 2024. Bara lån utan säkerhet. Borde jag låta det ligga kvar utan ändring och ta en medveten restskatt vår/höst 2026 för att amortera extra på lån under tiden?
En sådan plan fungerar alltid bra i teorin, men allt hänger ju på att du faktiskt amorterar extra på lånen samt lägger undan lite pengar så att du kan betala restskatten utan att behöva låna pengar till det.

Det bör gå fint.

Hur ska man fylla i nu då? Såg att dem har ändrat tabellen.

Det är inte värre än att läsa innantill. Ang räntor är det en ruta för lån med säkerhet och en för lån utan säkerhet. Fyll
Ì räntor för bolån och annat med säkerhet i den första. Övriga lån i andra.

Ok tack! Och lön är det man har tjänat under 2024? I rutan med ränta är det underskott av kapital man skriver? Eller hur ska jag räkna ut mina räntor? Förlåt om jag är jobbig nu

Ok tack! Och lön är det man har tjänat under 2024? I rutan med ränta är det underskott av kapital man skriver? Eller hur ska jag räkna ut mina räntor? Förlåt om jag är jobbig nu
Det är vad du förväntar dig att tjäna 2025.

En jämkning är lite som att deklarera i förskott.

Den kan heta underskott av kapital rutan ja

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp