Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Undran, stort underskott av kapital

Hej!
Jag har stort underskott av kapital, nämligen cirka 158.000kr tyvärr.

För några månader sedan INNAN deklarationen, så har jag valt att jämka.
Så på min lön nu så har min arbetsgivare dragit 11% skatt istället för typ 33% som han drog förut. Detta har han nu gjort i 3 månader.

Jag har ju fått svårt att ta lån osv pga underskott av kapital, gör min jämkning att jag får mindre underskott av kapital och isf, när syns det?

Hoppas ni har nåt svar :)

Undrar samma sak?

När du ansökte om jämkning vad angav du för underskott av kapital då? Eller hur kan man lättast räkna ut det? Eller kan man jämföra från tidigare år?

Japp angav förra årets eftersom jag har samma inkomst o skulder nu

har alltid undrat hur man får underskott av kapital i deklarationen?!
Jag har underskott c:a 1700 kr...
hur får man så mycket som över 100.000 kr i underskott?

Ganska enkelt. Har du inkomst på 300.000kr per år och 600.000kr i blanco så har du en del underskott

Jag har ju fått svårt att ta lån osv pga underskott av kapital, gör min jämkning att jag får mindre underskott av kapital och isf, när syns det?

Osäker på om jag missuppfattar frågan, men jämkningen påverkar inte underskottet alls. Du jämkar för att du varje månad ska betala mindre skatt istället för att få tillbaka en större summa i samband med skatteåterbäringen. Underskottet är en förutsättning för att du ska jämka, annars kommer du ha betalat för lite i skatt och kommer behöva betala tillbaka allt du jämkat.

Senast ändrad:
Hur lång tid tog det innan du fick svar om jämkningen? Precis skickat in via deras hemsida.
Ungefär hur mycket gjorde det för dig pengamässig i månaden? Menar om du fick ut tex 1000 kr mer eller 2000 kr....eller hur mycket gjorde det?

Hur lång tid tog det innan du fick svar om jämkningen? Precis skickat in via deras hemsida.
Ungefär hur mycket gjorde det för dig pengamässig i månaden? Menar om du fick ut tex 1000 kr mer eller 2000 kr....eller hur mycket gjorde det?

Det beror på hur mycket räntekostnader som du yrkar avdrag för, samt hur mycket du tjänar.

Det beror på hur mycket räntekostnader som du yrkar avdrag för, samt hur mycket du tjänar.

Kan man räkna ut det på nåt sätt? Vet ju vad jag tjänar å räntekostnaderna...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp