Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Undra hur mkt man får tillbax på skatten? Kan man kolla i förväg?

Om jag bara matar in inkomst och dragen skatt enligt kontrolluppgift från arbetsgivaren så säger sidan att jag ska få tillbaka 34,000kr kan det verkligen stämma att jobbet dragit så mycket extra i skatt? Det står inget om avdrag för räntor osv, men det kanske är ifyllt redan? Hittade ingenstans att skriva in det men jag hamnar nog på nånstans runt 45,000 i underskott kan jag tänka mig...

Jag hittade ränteavdraget och uppskattade det till 40,000 för att hålla mig på den säkra sidan. Landade på 45,000 i återbäring då, men jag kanske missar något. Har ju tjänstebil så den kanske får påverkan åt andra hållet istället. Ska bli spännande, det kan ju bli ett fint tillskott i kassan. Om det faller ut på det viset så får jag ta det med lönekontoret för då kan de ju betala ut minst en tusenlapp mer i månaden i lön istället.

Förra året fick jag tillbax 9500kr ca o hoppas på lika mkt nu om inte mer...Vill så gärna betala bort min löneutmäting.

Nån som vet hur man i förväg kan kolla upp hur mkt man ska få tebax elr måste man vänta tills april?:/
Har du skuldsaldo kan du ansöka om förtidsåterbetslning. Så kan skatten gå till dina skulder redan nu. Betalas direkt från skatteverket till kfm

Om det faller ut på det viset så får jag ta det med lönekontoret för då kan de ju betala ut minst en tusenlapp mer i månaden i lön istället.

Nja, lönekontoret kan inte välja hur mycket de skall dra, och inte du heller, såvida det inte är åt andra hållet och du vill betala mer i preliminärskatt, för det går bra. Vill du att de skall dra mindre än vad som står i skattetabellen så får du ansöka om jämkning hos Skatteverket, och visa beslutet för lönekontoret.

Om man är inne på den där appen ni länkade tidigare i tråden, räcker det att man fyller i födelsedatum, kommun samt kollar lönespexen från december och där kollar total årsinkomst och total skatt och sen klicka vidare så bör det bli rätt?

Om man är inne på den där appen ni länkade tidigare i tråden, räcker det att man fyller i födelsedatum, kommun samt kollar lönespexen från december och där kollar total årsinkomst och total skatt och sen klicka vidare så bör det bli rätt?

Typ ja,

Men har du bara haft en arbetsgivare?

Kolla kontrolluppgiften annars?

Har du kapitalinkomster måste de ju tas upp där(utdelning eller lägenhetfsg)

Ok tack. Har inte kommit någon kontrolluppgift ännu så får invänta den. Eller deklarationen helt enkelt :)

Har du skuldsaldo kan du ansöka om förtidsåterbetslning. Så kan skatten gå till dina skulder redan nu. Betalas direkt från skatteverket till kfm

Ringer man skatteverket då o frågar om man kan få förtidsåterbtalning av skatten? Skickas de automatisk till kronofogden? Vill bara göra rätt för mig o bli av med mitt skuldsaldo..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp