Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Underskott av kapital

Om jag kommer att ha stort underskott i kapital pga att jag betalat av många lån både förra året och i år. Påverkar det en väldigt negativt när man söker samlingslån?

Yes det gör det tyvärr, men du kan välja att ändra din underskott i deklarationen. Men då får du inte tillbaka så mycket som du får om du låter underskottet vara kvar oförändrat, men ja det är negativt.

Men det är bara för ett år. Om du vill inte låna 2015/2016 kan du hämnta dig dina pengar av Skatteverket

Hm, och det kan jag inte göra för att jag behöver återbäringen.
Svårt att svara på men hur stort underskott brukar vara ett hinder?

Ok. Så eftersom underskottet kommer vara stort för 2014 och 2015 så kommer jag inte kunna låna förrän efter juni 2017...

Är i samma knipa. Betalt ca 50.000 kr i räntor (om inte mer) ska söka ett samlingslån i höst. Men att få tillbaka pengar skulle ju göra att jag kan amortera bort mer innan samlingslånet..

svårt val tycket jag!

Ja, det är verkligen knepigt. Man behöver ju återbäringen mer än någonsin, iaf jag.
Det är ju svårt att bevisa när man söker samlingslån att man slutbetalat en massa lån.

Begärde det för november och december och behövde inte skatta en krona, det räddade mig enormt. För i år är det ingen idé att söka nu, dels för att jag inte vet riktigt hur mycket ränta jag kommer att betala i år, ska dock försöka kalkylera lite efter att årets deklaration kommit - och i så fall söka typ juli - december i så fall.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp