Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

underskott av kapital

Måste man redovisa alla räntekostnader man haft under det gångna året ( i sin deklaration)?

Så om jag vill ha en bättre lånechans nästa år så borde jag kunna ändra till en mer "vettig" siffra?

Dock kan man väll inte 0a den? För har lån som syns på UC.

Men vill inte redovisa smslåneräntorna.

Tydligen kan man inte spara till senare år, men jag tror nog du ska kunna nolla oavsett vad som syns.

Det handlar ju inte om att redovisa dina lån, utan om att du söker avdrag för att du har ränteutgifter. Dock kan det ju handla om ett stort bortfall om man inte redovisar då man går miste om ganska stora pengar i skatteåterbäring. Hoppas det leder till bättre lånemöjligheter!

Behöver man söka själv om avdrag pga ränta för varje smsbolag man lånat hos, eller rapporterar smsbolagen in summan automatiskt till skatteverket?

Jag ändrade mitt underskott själv från 70tkr till 25tkr. Fick tillbaka 5000 i återbäring istället för 19.000. :)

Behöver man söka själv om avdrag pga ränta för varje smsbolag man lånat hos, eller rapporterar smsbolagen in summan automatiskt till skatteverket?

Väldigt olika, bäst att hålla koll på det för alla rapporterar inte in som de ska.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp