Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Underskott av kapital

Kan man ändra sitt underskott av kapital i efterhand? Och säg att jag vill ändra från 42300kr till 16000, måste jag då betala den där mellanskillnaden?, eller vad ska jag betala?

Kan man ändra sitt underskott av kapital i efterhand? Och säg att jag vill ändra från 42300kr till 16000, måste jag då betala den där mellanskillnaden?, eller vad ska jag betala?

Jag sänkte från 41 000 till 24 000 och betalade in 5 000 på mitt skattekonto som kompensation.

Du kan gå in på din deklaration och ändra så ser kan du se vad det kommer att kosta dig innan du skickar in din ändrade deklaration.

Jag har ändrat underskottet för ett litet tag sen (i juni) men inte hört något från skatteverket. Inget ändrat på UC än. Hur länge kan det ta?

Jag har ändrat underskottet för ett litet tag sen (i juni) men inte hört något från skatteverket. Inget ändrat på UC än. Hur länge kan det ta?

UC uppdateras 2 ggr per månad, men du lär ju hinna få ditt nya skattebesked först.

Läste på en sida på nätet att när man deklarerar kan man ändra underskott av kapital om man är skuldsatt. Ligger underskott av kapital 10-20% över din totala inkomst är det många som nekar en lån. Om du då ändrar, får du ju inte ränteavdraget men då kanske du blir beviljad ett samlingslån och kan sen begära ändring till Skatteverket och få ränteavdraget utbetalt.
Är det någon som gjort så och fått det att funka?

Hallo alla !
funkar det att ändra underskott nu ?
när uppdaterar uc den uppgiften?
sen när man ändrar tillbaka kan man göra det ”nästan” direkt efter ?
Och var gör man ändring hittar inte riktigt ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp