Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Underskott av kapital, syns lånen i deklarationen? Få tillbaka på skatten

Men OK.
Låt oss säga som så. Jag kommer deklarera en inkomst på 400.000
Har följande "stora" lån:
Cashbuddy 15.000
Cash2you : 15.000
Ergu finans 50.000
Svea Ekonomi : 50.000
Big Bank : 50.000
Avida 30.000
Kortlån: 15.000
Extralån : 15.000

Utöver dessa har jag kanske tagit ett 100-talet SMSlån under 2012 och jag amorterar/betalar varje månad på dessa ovan stora lån.

I grova drag - vad kommer mitt underskott av kapital då att vara?

Du kommer att se det på din deklaration som kommer i mars...

Ja jag vet att det kommer synas i deklarationen men jag vill veta på ett ungefär vad underskottet kan hamna på.

Så vitt jag vet är underskott av kapital de räntor du sammantaget betalat för dessa lån under året.

Ja jag vet att det kommer synas i deklarationen men jag vill veta på ett ungefär vad underskottet kan hamna på.
Helt omöjligt att svara på. beror ju på övriga avdrag, kommunalskatt, räntesats på alla inbetalda lån m.m. Sen har du hög inkomst. så underskottet blir kanske inte så jättestort ändå

Fast om underskott av kapital innebär totalt inbetald ränta spelar det väl inte roll om jag så tjänar 5 miljoner per år - summan av inbetalda räntan är ju ändå densamma?

Jo visst blir den densamma men mycket ränteutgifter tyder på mycket lån och höga månadskostnader. Ska man söka lån med dessa uppgifter blir det svårt om man har låg årsinkomst

Fast om underskott av kapital innebär totalt inbetald ränta spelar det väl inte roll om jag så tjänar 5 miljoner per år - summan av inbetalda räntan är ju ändå densamma?

Precus så. underskottet har ingenting med inkomst att göra. Det är till och med så att för någon med en hög inkomst så kommer underskottet kunna genererA mer pengar tillbaka eftersom du kan komma under brytpunkten för statlig skatt.

Precus så. underskottet har ingenting med inkomst att göra. Det är till och med så att för någon med en hög inkomst så kommer underskottet kunna genererA mer pengar tillbaka eftersom du kan komma under brytpunkten för statlig skatt.

Kan du förklara detta lite närmare?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp