- Meddelanden
- 42
- Mottagna reaktioner
- 39
- Poäng
- 127
Hur mycket påverkar underskottet av inkomsten chanserna till att få ett lån? Påverkar det även räntan? Även om man har bra Uc?
Jag har ca 18% underskott, det måste väl räknas som högt? Ucbetyg på 0,7. 3 förfrågningar som försvinner i December. Har då en ff kvar. Ska man vänta och hoppas på att underskottet ser bättre ut efter nästa deklaration eller hur tänker ni?Var går gränsen undrar jag för vad som är ett högt underskott? 20%? 15%? 10%?
Hej, vad säger underskott egentligen, jag fattar inte riktigt. Är det ränta man betalar per år eller vad ?
Hur går man då tillväga? Det dras ju automatiskt. Har betalat av massa skulder med dålig ränta och tagit nya lån med bättre ränta. Dock fortfarande samma summa lån. Kommer inte underskottet sjunka på detta sättet?Det är ränta man väljer att DRA AV i deklarationen. Vill man ha en snygg UC gör man bäst i att inte göra några ränteavdrag, oavsett vad man betalat.
Undrar hur räknar ni underskottet i %, i relation till årsönen? Ex. underskott 100tkr och lön 500tk= 20%Var går gränsen undrar jag för vad som är ett högt underskott? 20%? 15%? 10%?
Hur går man då tillväga? Det dras ju automatiskt. Har betalat av massa skulder med dålig ränta och tagit nya lån med bättre ränta. Dock fortfarande samma summa lån. Kommer inte underskottet sjunka på detta sättet?