Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Underskott av inkomst

Hur mycket påverkar underskottet av inkomsten chanserna till att få ett lån? Påverkar det även räntan? Även om man har bra Uc?

Det är avgörande tyvärr har jag fått som svar av swedbank

Var går gränsen undrar jag för vad som är ett högt underskott? 20%? 15%? 10%?

Jag har ca 18% underskott, det måste väl räknas som högt? Ucbetyg på 0,7. 3 förfrågningar som försvinner i December. Har då en ff kvar. Ska man vänta och hoppas på att underskottet ser bättre ut efter nästa deklaration eller hur tänker ni?

Hej, vad säger underskott egentligen, jag fattar inte riktigt. Är det ränta man betalar per år eller vad ?

Det är ränta man väljer att DRA AV i deklarationen. Vill man ha en snygg UC gör man bäst i att inte göra några ränteavdrag, oavsett vad man betalat.

Det är ränta man väljer att DRA AV i deklarationen. Vill man ha en snygg UC gör man bäst i att inte göra några ränteavdrag, oavsett vad man betalat.
Hur går man då tillväga? Det dras ju automatiskt. Har betalat av massa skulder med dålig ränta och tagit nya lån med bättre ränta. Dock fortfarande samma summa lån. Kommer inte underskottet sjunka på detta sättet?

Undrar hur räknar ni underskottet i %, i relation till årsönen? Ex. underskott 100tkr och lön 500tk= 20%
Bara undrar så jag tänker rätt.

Hur går man då tillväga? Det dras ju automatiskt. Har betalat av massa skulder med dålig ränta och tagit nya lån med bättre ränta. Dock fortfarande samma summa lån. Kommer inte underskottet sjunka på detta sättet?

När man deklarerar suddar man ut det inskrivna ränteavdraget och skriver 0.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp