Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Underhållsbidrag och löneutmätning. Hjälp!

Jag står inför en stundande löneutmätning och mina båda barn har flyttat hem till sin mamma. Jag kommer from nästa månad betala underhållsbidrag som vi kommit överrens om. Beloppet vi enades om var 2100:-/barn och jag kommer betala direkt till mamman. Hur mycket anser kronofogden att det är rimligt att få räkna in i förbehållsbeloppet? Hade vi gått genom FK hade jag bara behövt betala underhållsstöd vilket ligger på ca 1300:- Barn. Är det detta belopp kronofogden går på?
Det kommer ju inte finnas någon transaktions historik mellan mig och barnens mamma då barnen precis i samma veva som utmätningen kommer börja har valt att bo hos henne.

Jättesnällt om någon i samma situation vet mer och vill svara!

Jag tror dom går efter 1300kr... Dom brukar ju inte ta hänsyn till om man har andra utgifter som är "extra". Tror Lasseman har koll på detta

Jag tror dom går efter 1300kr... Dom brukar ju inte ta hänsyn till om man har andra utgifter som är "extra". Tror Lasseman har koll på detta
Gjorde uträkning på FKs hemsida och där ansågs en 15 årig kille kosta 2800:-/månaden.
Uppstaplat i olika poster. mat. nöje. hygien. osv
Min 13åriga dotter skulle kosta 2400:-
1300:-i månaden för en tonårsgrabb är inte mycket alltså. Det äter han LÄTT upp i bara mat en månad.

Men ja mailade kronkalle nu så efter helgen får ja nog svar.
Kan ju återkomma i tråden och berätta utslaget så någon annan som söker får svar.

Gjorde uträkning på FKs hemsida och där ansågs en 15 årig kille kosta 2800:-/månaden.
Uppstaplat i olika poster. mat. nöje. hygien. osv
Min 13åriga dotter skulle kosta 2400:-
1300:-i månaden för en tonårsgrabb är inte mycket alltså. Det äter han LÄTT upp i bara mat en månad.

Men ja mailade kronkalle nu så efter helgen får ja nog svar.
Kan ju återkomma i tråden och berätta utslaget så någon annan som söker får svar.
Skulle tro att så länge ni har delad vårdnad oavsett var dom bor så räknar man med att man delar på utgifterna även om verkligenheten sällan ser ut så, så jag skulle tro att dom går efter FK, men hoppas att jag har fel när du är en av få fäder som faktiskt inser att det kostar att ha barn. Ett stort plus till dig oavsett hur dom räknar .

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp