Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

UC vid anställning? Snälla någon som vet?

Ok så kortfattat verkar det som att jobb i säkerhetsklass 2, typ skyddsvakt, tas en uc? Men inte en fullständig som bankerna gör där alla lån syns, utan bara skuldsaldo o liknande?

Säpo, kan de kolla skulder och lån utan att man får nån omfrågekopia?

Tycker själv det är lite pinsamt att behöva redovisa exakt hur stora lån man har, men det kanske aldrig efterfrågas?

Avarn, Securitas, samma procedur?

Ok så kortfattat verkar det som att jobb i säkerhetsklass 2, typ skyddsvakt, tas en uc? Men inte en fullständig som bankerna gör där alla lån syns, utan bara skuldsaldo o liknande?

Säpo, kan de kolla skulder och lån utan att man får nån omfrågekopia?

Tycker själv det är lite pinsamt att behöva redovisa exakt hur stora lån man har, men det kanske aldrig efterfrågas?

Avarn, Securitas, samma procedur?
Avarn, samt Securitas har jag varit anställd och det var bara bisnode och dem kollade bara om man var kreditvärdig. Alltså dom kollar betalningsanmärkning eller om man har kfm. Inga lån syns eller sånt.

Jag gick igenom en säkerhetsintervju klass 2 och de tog ingen kreditupplysning på mig. Bara man är ärlig i sina svar på det dom frågar om så går det nog bra

Avarn, samt Securitas har jag varit anställd och det var bara bisnode och dem kollade bara om man var kreditvärdig. Alltså dom kollar betalningsanmärkning eller om man har kfm. Inga lån syns eller sånt.
Ok, lite det jag anade. De tar alltså en upplysning för att se du inte har skuldsaldo eller betalanmärkning, men sitter inte o granskar dina blancolån?

Men även om UC används, finns det inte olika versioner av en sån? De kanske inte redovisar alla lån utan enbart inkomst/betalanmärkning?

Så Avarn o Securitas tar ingen full UC som man brukar säga?

Jag gick igenom en säkerhetsintervju klass 2 och de tog ingen kreditupplysning på mig. Bara man är ärlig i sina svar på det dom frågar om så går det nog bra
Ok tack, var det Avarn? Fattar inte riktigt detta med säkerhetsklass, klass 1 innebär hårdare koll?

Ok, lite det jag anade. De tar alltså en upplysning för att se du inte har skuldsaldo eller betalanmärkning, men sitter inte o granskar dina blancolån?

Men även om UC används, finns det inte olika versioner av en sån? De kanske inte redovisar alla lån utan enbart inkomst/betalanmärkning?

Så Avarn o Securitas tar ingen full UC som man brukar säga?
Avarn tog ingen kreditupplysning på mig alls. Men securitas tog en bisnode och när jag fick kopian så syndes inga lån ingenting utan bara en text på hur kreditvärdig man var.

Jag ska ha säkerhetsprövningsintervju nästa vecka för nyanställning säk klass 2. Ingen upplysning har tagits men jag har anmärkningar och löneutmätning. Skrivit på anställningsavtal redan, men antar det kan bli uppsägning efter den intervjun... :-/ har aldrig gjort något olagligt och tänker inte börja nu heller. Att ta mutor för att lösa mina skulder skulle jag inte göra.

Hade jag velat hade jag kunnat bli skuldfri genom att smuggla narkotika, men jag är hederlig. Hoppas jag får behålla jobbet.

Ok tack, var det Avarn? Fattar inte riktigt detta med säkerhetsklass, klass 1 innebär hårdare koll?

Det som är tråkigt är att det inte finns någon som helst information om vad dom kollar inom säkerhetsklass två och ett. Skulle vara intressant just på säkerhetsklass ett, vad kollar dom då? Ringer dom runt till ens vänner och familj och frågar hur man är som person för att bekräfta det jag sagt är korrekt eller vad gör dom för djupare koller i en säkerhetsklass ett?

De kollar historik hos kronofogden och betalningsanmärkningar. Även domar i TR brukar kollas vid kontroll.
Sen finns bredare kontroller, där sociala medier och annat kollas av. Finns system för detta.
Hur långt bak i tiden tro?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp