Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

uc uppdatera uppgifter

Rätta dig? Lugna dig. Jag skrev att underskottet är halverat på deklarationen. Sen vad det innebär i praktiken eller vad bankerna ser vet jag inte. Jag har betalat 60k i ränta men står 30k i deklarationen och nej finns inga andra omständigheter som är anledningen till det. Finns inga överskott eller någonting att kvitta mot. Uppenbarligen är det samma för andra på forumet så du ska nog inte vara så snabb med att ”rätta” andra.
Jag ber om ursäkt & får krypa till korset!

Men det är ju ett lite märkligt tillvägagångssätt ifrån skatteverket i sådana fall, vad händer då nästa år när avdraget för lån utan säkerhet försvinner helt, kan man då i praktiken ha blancolån på över miljonen men deklarera 0 i underskott? 😅

Jag ber om ursäkt & får krypa till korset!

Men det är ju ett lite märkligt tillvägagångssätt ifrån skatteverket i sådana fall, vad händer då nästa år när avdraget för lån utan säkerhet försvinner helt, kan man då i praktiken ha blancolån på över miljonen men deklarera 0 i underskott? 😅
Uppskattar det.

Det var det första jag tänkte på också. Sjukt märkligt.

Håller med. Gissar att UC har hittat något komplicerat sätt att beräkna betygen med de nya reglerna. Skulle dock tippa att nästa år kommer underskott av kapital helt att försvinna från kreditupplysningarna och det kommer komma en ny punkt på de som har bolån och den kommer att heta nånting annat.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp