Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

UC - två frågor...

Hej alla,
Jag har två frågor som jag hoppas att Ni kan svaret på:

- När jag tittar på en UC som kom idag (kopia av upplysning som dom har lämnat om mig hos UC AB), så står det att jag har en riskprognos om 1,9% att få ekonomiska svårigheter det närmaste året! Är det dåligt eller?
Alla Ni andra pratar ju om att man antingen har en svag, mindre bra, bra eller utmärkt score, men det kan inte jag se på min UC...

- VARFÖR framgår inte ALLA mina skulder hos UC? Bara 4 krediter framgår hos UC, men jag har ett skuld även hos Onea som inte framgår av min UC... Vet Ni hur det kommer sig?

Tacksam för svar...
Med vänlig hälsning

1,9 är bra. Det kan du se om du köper tjänsten minuc.se, där kan man se sin kreditscore

UC ser bara det som rapporterats till dem. Onea (och många andra lite mindre långivare) rapporterar inte.

Tack snälla för Ditt svar, men varför rapporterar dom inte? Är inte det tvingande att dom måste göra?
Förvisso är det väll bara bra om dom inte måste göra det, men det skulle vara intressant att veta varför... :)

Nej, UC är ingen myndighet. Onea använder ett annat kreditupplysningsföretag - där syns däremot ditt lån.

Ok - då hade det kanske varit smartare av bankerna att ta UC hos flera olika aktörer i samband med att man söker lån... Dock är det väll tur att dom inte gör det?!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp