Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

uc skickar brev om uppsagd kredit

Jag har ju släppt allt till kronofogden nu och det känns så bra. Nu börjar de trilla in betalningsanmärkningar om vart annat. Idag fick jag brev från Uc att Resurs bank prenumererar på deras tjänster och att de fått information om att mina förutsättningar förändrats från när jag tog krediten för 8 år sen så de säger upp den helt och hållet. Så även om jag skött mig mot resurs bank så sägs krediten upp. Nu hade jag tänkt att släppa resurs oxå men dom han före mig!
Brukar banker göra så? Att uc skickar brev om att krediten är uppsagd mm?

Dom brukar skicka brev om att banken sagt upp krediten.Dom flesta banker använder sig av "UC".Ikano bank skickade till min kompis att hon hade "missbruk av kredit" och brevet var i från,mycket riktigt "UC".Den pricken syns på "UC" i 2 år vill jag minnas.

De rimliga är att brevet skickas från Resurs bank som informerar att de prenumererar på UC tjänster och att pga förändrade förutsättningar (brukar finnas en särskild punkt om detta i låneavtalet - där man antas inte kunna eller vilja fylla sina åtaganden) så sägs krediten upp.

Det är mina öron helt orimligt att UC gör det då de inte normalt är en avtalspart och har inget med lånet att göra.

Själv hade jag skickat in en anmälan till FI om en tredjepart meddelar att lånet är uppsagd. Det finns regler hur ett låneavtal ska sägas upp.

De rimliga är att brevet skickas från Resurs bank som informerar att de prenumererar på UC tjänster och att pga förändrade förutsättningar (brukar finnas en särskild punkt om detta i låneavtalet - där man antas inte kunna eller vilja fylla sina åtaganden) så sägs krediten upp.

Det är mina öron helt orimligt att UC gör det då de inte normalt är en avtalspart och har inget med lånet att göra.

Själv hade jag skickat in en anmälan till FI om en tredjepart meddelar att lånet är uppsagd. Det finns regler hur ett låneavtal ska sägas upp.

Vad kan banken se om de prenumererar på UC? Kan de se hela upplysningen med lån, inkomst, förfrågningar osv som deras kunder har eller är det bara betalningsanmärkningar och liknande de kan se? Känns lite olustigt att de har tillgång till information som man inte "godkänt" att de ska se.

Vad kan banken se om de prenumererar på UC? Kan de se hela upplysningen med lån, inkomst, förfrågningar osv som deras kunder har eller är det bara betalningsanmärkningar och liknande de kan se? Känns lite olustigt att de har tillgång till information som man inte "godkänt" att de ska se.
Det stod i brevet från uc att mina förutsättningar förändrats sen ja tog krediten för 8 år sen. Jag har ju fått 4 betalningsanmärkningar hittills så det är väl den information resurs bank fått från uc

Det stod i brevet från uc att mina förutsättningar förändrats sen ja tog krediten för 8 år sen. Jag har ju fått 4 betalningsanmärkningar hittills så det är väl den information resurs bank fått från uc
Ok, tack för svar. Tycker att det är märkligt att de kan säga upp krediten när du har skött återbetalningen. Jag har haft ett lån hos Resurs bank förut och då minns jag att det stod i avtalet att de endast kunde säga upp lånet om låntagaren var försenad med betalningen. Jag vet inte om det är skillnad på Kredit och lån men jag tycker att det låter märkligt.

Resurs prenumererar på betalningsanmärkningar har jag för mig.. Har man ett lån så borde det inte påverka så länge man fortsätter att betala, men har man något av deras kreditkort så spärras dessa för nya köp direkt dom får nys om en anmärkning på kunden

Resurs prenumererar på betalningsanmärkningar har jag för mig.. Har man ett lån så borde det inte påverka så länge man fortsätter att betala, men har man något av deras kreditkort så spärras dessa för nya köp direkt dom får nys om en anmärkning på kunden
Det var ett lån och ett kreditkort som sades upp. Jag har skött betalningarna till dom. Så därför blev ja så förvånad när ja fick detta brev från uc. Det stod bara att det var uppsagt på grund av att mina förhållanden hade ändrats sen jag tog krediten och gått till inkasso.

Det var ett lån och ett kreditkort som sades upp. Jag har skött betalningarna till dom. Så därför blev ja så förvånad när ja fick detta brev från uc. Det stod bara att det var uppsagt på grund av att mina förhållanden hade ändrats sen jag tog krediten och gått till inkasso.
Kan du hitta låneavtalet och se vad som står där om uppsägning? Jag tror inte att de får säga upp ett lån på andra omständigheter än försenad betalning om jag har förstått konsumentkreditlagen rätt. Det verkar gälla andra regler för kreditkort som Lasseman skriver. Verkar väldigt konstigt att säga upp ett lån pga betalningsanmärkning.

Kan du hitta låneavtalet och se vad som står där om uppsägning? Jag tror inte att de får säga upp ett lån på andra omständigheter än försenad betalning om jag har förstått konsumentkreditlagen rätt. Det verkar gälla andra regler för kreditkort som Lasseman skriver. Verkar väldigt konstigt att säga upp ett lån pga betalningsanmärkning.
Det står i båda avtalen under A.5 att de kreditbevakar och äger omedelbar rätt att ompröva och omedelbart sänka aktuell kredit/lån pga av ändrade ekonomiska förutsättningar hos kontohavare.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp