Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

UC-Score sjunker vid reglerad KFM skuld?

Den blir kvar
Den finns för att kreditupplysningsföretagen vill att det ska synas att kronofogden inte kunde lösa skulden I tillgångsutredningen och att utredningen därför avslutas.

Känns ju bara sjukt att kronofogden gör något sådant ett halvår från när man är klar med utmätningen och förlänger sin tid med urkass kredit i 2.5 år istället för att alla anmärkningar och skulder hade vart borta samtidigt nu..

Känns ju bara sjukt att kronofogden gör något sådant ett halvår från när man är klar med utmätningen och förlänger sin tid med urkass kredit i 2.5 år istället för att alla anmärkningar och skulder hade vart borta samtidigt nu..

Jag tycker inte det är sjukt. Finns mycket annat i världen som är sjukt. Att kronofogden följer det uppdrag dom har och även avslutar utredning då du tydligen inte bedömdes ha saker är inget konstigt alls. Kronofogden vet ju inte hur mycket skulder som kommer in till veckan på dig tex.
Jag har nog avslutat, "utmätningsförsök " där löneutmätningen kan reglera det på 1 eller 2 månader, men erfarenhetsmässigt kommer mer in, så det blir inte 2 månader.

Saken är väl att jag inte fått några nya skulder sedan 2018 och inte "missat" en enda utmätning då jag alltid haft ett fast jobb.
Och de har aldrig gjort denna koll innan sedan utmätningen startade och sen göra det när man i princip är klar är ju bara att sparka på någon som ligger ner, speciellt när jag inte ens fått en påminnelse sedan jag hamnade hos kronofogden och äntligen skulle vara klar och nu dubbleras tiden med dålig kredit.

Det är jättesvårt att förutsäga hur din UC-score kommer att se ut, efter du betalt det sista. Det borde synas i UC på måndag att du slutbetalt, men ibland dröjer det ytterligare en vecka, saldot uppdateras varje vecka per fredag och är synligt på måndag (ibland har det dröjt till tisdagen). Jag har UC-score 32,8%, betalade hela min skuld i november 2018, men historiskt skuldsaldo hänger med någon månad till och en anmärkning om utmätningsförsök (tror det är den värsta sorten) försvinner i mars 2021, så efter det ska det bli intressant och se vad jag får för betyg, men jag har dock inga större förhoppningar på något fantastiskt betyg eftersom jag tjänar ganska mycket pengar och har inga tillgångar på pappret som räknas. För mej spelar dock inte kreditbetyget någon som helst roll, ska ändå inte låna något mer eller byta bostad. Det jag köper betalar jag direkt med de pengar jag sparat. Däremot är det bra att bli av med anmärkningarna om man skulle behöva abonnemang eller dylikt.

Om du klarar vissa krav så kan det bli sekretess på den. ( isåfall sker det per automatik).

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp