Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

UC score 15,7

Hej !
Har hamnat dåligt på det med en del lån.
Behöver samla ihop mina lån.
Behöver ett lån på totalt 50 tusen.
Var skall jag söka ??
Hjälp mig ??
Såg att min UC score vad 15,7
Har ca 17 förfrågningar.
Tacksam för hjälp !

Hur mycket har du i lån? Årsinkomst? När är senaste förfrågningarna gjorda? Finns många parametrar som avgör om du har chans på att få lån. Men tror att 17 ff generellt är mycket och att du egentligen bör vänta ut ett gäng innnan du söker. är ff gamla (mer än 6 mån ) så är det lite förmildrande. Bigbank (via Lendo) fick jag när jag hade taskig situation (lån över årsinkomst, kanske 10 ff, 340 t i årsinkomst) så dom är väl dom mest "schyssta". Värdelös ränta dock. Annars finns max 30 000 på Credway utan UC. Men men, generellt tycker jag att man ska ta så få lån som möjligt (nuförtiden ). Men har själv varit i krissituationer och vet hur det är så klart..ligger det något missbruk bakom så är mitt råd att söka hjälp för detta då mer lånande bara leder ännu längre nedåt. Hoppas det löser sig för dig!

Jag har en årslön på ca 300.000 kr. Relativt nya ff.
Ja tyvärr ligger ett spelmissbruk bakom.

Ok. Prova att ringa låneföretagen och kolla om det finns möjlighet till att få förlängning på lånen, avbetalningsplan etc. Säg att du försöker lösa situationen men att det blir för stora månadskostnader för tillfället. Kommer nog bara nekas lån och förvärra score för tillfället.

Kolla om du kan få tid hos skuldrådgivare. Så kan ni kolla över läget.

Var i din sits för ett halvår sen och nya lån som skulle lösa situationen gjorde det bara värre när jag inte hade tagit tag i spelmissbruket. Så har det gått för absolut alla med spelmissbruk som jag har pratat med.

Jag hoppas först och främst att det löser sig.
Jag håller dock med @Laika om att om det är spelmissbruk är kanske inte de här 50 000:- vad som är allra viktigast för dig. Det viktigaste är att du ändrar ditt beteende.
Många här inne kan vittna om att de var desperata och behövde 50-200 000:- för att lösa dyra spelskulder, och att någon snäll förälder hjälpte till med ett lån. Men att spelandet fortsatte och att de några månader var i en tre gånger så svår knipa, och behövde låna ännu mer. Osv.

Tyvärr är vi många med spelberoendeproblematik som inte förmår "rädda oss själva" och inte kapitulerar och erkänner beroendet för oss själva ens förrän vi är absolut nere på botten.

Så jag hoppas att du tar till dig av den samlade erfarenheten här och följer rådet att söka hjälp.
Lycka till.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp