Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

UC-risk, spelar det någon roll

Min UC-score är 463 och kreditvärdigheten "mindre bra". Jag har dock gått från UC-risk 30 till 20 på en ganska kort tid, vilket har gett mig en kick att fortsätta kämpa på.
Det jag undrar lite är, när man väl söker lån spelar det nån roll om jag står på knallrött eller mer åt det orangea i kreditbetyget? Jag står ju fortfarande som "mindre bra", men hur stor vikt läggs på skalorna inom samma kreditbetyg?
Vilken UC-risk bör man ner under för att man ska bli lite mer attraktiv för långivarna? En del har jag sett pratar om 20, andra runt 15.
Vad är era erfarenheter?

Ska du få de bra lånen bör du ligga under 4%.

Oj, jäklar. Ja, det kommer jag ju inte nå på flera år.
Fast vad man tycker är "bra" ränta kan ju skifta utifrån ens förutsättningar. Har kreditkort och lån med räntor på runt 30 procent eff ränta. Så i de fallen så hade ju 15% på ett lån upplagt på längre tid varit en guldbonus. Och det är kanske nåt sånt jag får sikta på i första hand.

Ska du få de bra lånen bör du ligga under 4%.

Kommer du ner på 0 förfrågningar det senaste året kommer du nog hamna bra under 4.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp