Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

UC riksprognos på kreddy 28% men på UC kopian 3%

Hej någon som vet hur jag kan ha 28% I uc betyg på kreddy (svagt) men på uc kopian jag precis fick när avarda tog en uc på mig står det riksprognos 3% på uc kopian som skickades till mig hur kan det vara så stor skillnad?

Senast ändrad:
För att olika banker tar olika uc, beroende på vad de ser så ger de olika slags betyg.

Olika parametrar väger olika vid betygssättning. Nästa bank hade gett ännu annat betyg. Därför beviljas olika. Om alla hade följt samma hade man alltid fått massor med erbjudande när man är godkänd och aldrig när man har för dåligt score.

Kredy säger 28 och uc 58 för mig men har många uc förfrågningar.

Olika parametrar väger olika vid betygssättning. Nästa bank hade gett ännu annat betyg. Därför beviljas olika. Om alla hade följt samma hade man alltid fått massor med erbjudande när man är godkänd och aldrig när man har för dåligt score.
Ok så om man ska ta ett lån via lendo tex ska man bara ignorera att man har 28% hos kreddy och bara söka och och hoppas att deras betygsättning blir likvärdig denna runt 3%? nu förstår jag att alla banker gör olika betygsättningar men jag tänker vilket betyg jag än kommer få så lär det aldrig vara i närheten av 28% som jag nu har på kreddy

Ok ändå ganska sjukt kan man tycka då borde även min riksprognos på kreddy&uc vara 3
Betyget på Kreddy och UC handlar om olika grupperingar. Man hamnar i olika grupper utifrån sina förutsättningar. Sen beror de på banken, som sagt så ser banker olika på allt och därmed så kan betyget skilja sig från Kreddy / UC.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp