UC och fastighet?

Hej, har nyligen köpt villa och snart kommer det registreras hos lantmäteriet.
Såg att UC också redovisar fastighetsägandet, antar att det är taxeringsvärdet?
Är det bra eller dåligt att detta syns på UC? Kan man rentav få bättre kreditscore när man äger en fastighet? Tror taxeringsvärdet är runt 1,5 miljoner, jag äger 50%.

Vore superglad om nån kan svara på detta...bra eller dåligt?

Att äga ett hus ger många fördelar,speciellt att man sannolikt får en värde ökning och därmed låna på huset till en bra ränta.

Hoppas du i samband med att du köpt ett hus gör upp med dina eventuella skulder, loggar ut och aldrig mer tittar åt ett lån som ger din en ränta över den bästa igen!

Att äga ett hus ger många fördelar,speciellt att man sannolikt får en värde ökning och därmed låna på huset till en bra ränta.

Hoppas du i samband med att du köpt ett hus gör upp med dina eventuella skulder, loggar ut och aldrig mer tittar åt ett lån som ger din en ränta över den bästa igen!

Nja jag har ju en del skrällen som jag hoppas kunna få ett schysst samlingslån till, men vet inte om villaägande är bra?

Huset är ju nyss köpt, belönat 75% av inköpspriset...vet inte om det gör bankerna villigare eller ej?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp