Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

UC kreditscore förändring och samlingslån chanser

Hade inte vågat offra en UC om de inte är absolut panik. Bankerna har blivit otroligt mycket tightare när räntan har stigit.

Det du ska försöka göra är att amortera ner synlig kontokredit på uc och bli av med dom 2 sista UC förfrågorna för att bli beviljad lån.

Rekommenderar dock att jämka för 2024 om du inte redan gör det. Fönstret att skicka in för jämkning hos skatteverket stänger om 4 dagar.
Det är absolut panik.
Jag har inte tid för att vänta ut de 2 sista ffs.
Jämka gör jag varje år.
Alltså, jag är illamående här.

Det är absolut panik.
Jag har inte tid för att vänta ut de 2 sista ffs.
Jämka gör jag varje år.
Alltså, jag är illamående här.

Ring runt till storbankerna och berätta om dina förutsättningar, kolla om de kan gå med på ett personligt möte / rådgivning innan UC tas. Öppna upp för att du kan bli helhetskund om de hjälper dig.

Knepigt.. jag är tämligen säker på att du är för högt belånad för Lendo. Du behöver antingen sänka din synliga skuldbörda med några hundra tkr (krediterna först) eller öka din lön med ca 10-15 tkr per månad. Just nu så är nog din chans utanför UC med creditsafe om du hade 2 på Bisnode.

Jag är inte bättre själv så borde inte ge råd.. men med tanke på som du skrev ovan gällande ”att du tar vilken ränta som helst” så låter det som att nya lån inte kommer lösa din situation. Är samtliga dessa 1 087 000 synliga på UC? Alltså 3 blanco+5krediter? Misstänker att du då även har flertalet andra lån utöver detta som inte är med på UC med tanke på ditt låga bisnode betyg? Förstår att du går skapligt back varje månad just nu med ränta+amortering på det befintliga. Om du inte har så många olika lån så kanske du kan ringa runt till långivarna och förkalra din situtaiton.. kanske går det att pausa något av lånen alternativt sänka månadskostnaden under en tid.. ?? Så du kan börja beta av det som är dyrast.. även undersöka dina möjligheter till ett extra jobb.. så att du ökar din inkomst(vilket efter ett tag kommer ge möjligheter till samlingslån). I annat fall så bör du nog fundera på dina möjligheter till skuldsanering. Vad du än gör så se till att betala hyra/avgifter som har med ditt boende att göra. Krediterna/Lånen är bara pengar. Man kan nästan tycka att utlånarna får skylla sig själva när de lånar ut 1,1mkr till dig med en inkomst om 361tkr.. det går inte ihop någonstans.

Sist men inte minst. Utgår från att detta handlar om spel. Ta tagi detta så fort som möjligt. Man blir aldrig riktigt av med det men man kan försvåra för sig själv genom att spärra sig på spelpause samt söka bra hjälp. Finns många på forumet med bra tips.

Ursäkta om jag har gjort antaganden samt kommit med råd som du inte efterfrågat. Önskar dig det bästa i all välmening.

Det kommer inte försvinna mer ff och kommer ej betala av nån kredit heller. Kan det sjunka så bara för att man betalar sina skulder i tid?
Absolut. Har man man en stor del av sina krediter använda och kan lyckas betala ner dem till säg 20 procent eller mindre använda får det stor effekt. Men förstår ju att läget är desperat så det är ju lättare sagt än gjort :-( . Ett sätt skulle vara om du lyckas låna utanför UC till att betala synliga krediter som snabbt kan ge bättre betyg och möjlighet till samlingslån. Men det är nog inte heller så lätt för dig om du har dåligt betyg på Bisnode.

Att betala sina bloncon i tid ger i princip ingen effekt alls kortsiktigt däremot. Däremot ger det ju dålig effekt (anmärkning osv) om det inte görs.

Bankerna har som sagt blivit väldigt svåra och tighta. Men din höga belåningsgrad blir det nog tufft att få samling oavsett betyg. Du har ju ungefär 3.0, alltså 3 gånger mer lån än synlig inkomst. Jag hade för inte så länge sedan 0.5 i betyg och 2.0 i belåningsgrad och fick inget. Men hoppas det går bättre för dig. Men det vore verkligen bättre om du hade möjlighet att vänta ut ff:s och betala ner lite på dina krediter. Men inser ju att tiden är knapp för vad du klarar nu :-(

Senaste blanco 211226, kontokredit är väl löpande.
Det är nästan 2 år sedan. Jag fick precis inledande skuldsanering när senaste lånet lånet var 14 månader gammalt. Nyttjade krediter fram till 3 månader innan ansökan.

Om du inte har något aktivt spelberoende, stora skatteskulder eller liknande/tydligt brytpunkt för det som orsakat skulderna så hade jag bara släppt alla skulder, avbrutit jämkning och sökt skuldsanering.

När dom hanterat ansökan kommer senaste lånet vara kanske 27 månader gammalt, många blir beviljad på det och sen är man skuldfri om 5 år. Du får räkna med att om du har 1 miljon i skulder och långa tider på lånet så blir det ca 3 miljoner inklusive ränta om du betalar lägsta belopp varje månad.

Utmätning kommer du inte få närmstaste 10 månaderna om du blir nekad skuldsanering. Då kanske du hinner bli beviljad på andra ansökan innan ens utmätning startar.

Utan att veta resten så vad av jag läst här så har du rätt goda chanser att bli beviljad. Däremot om du tar ett nytt lån så försämras chanserna för sanering väldigt mycket.

Det är nästan 2 år sedan. Jag fick precis inledande skuldsanering när senaste lånet lånet var 14 månader gammalt. Nyttjade krediter fram till 3 månader innan ansökan.

Om du inte har något aktivt spelberoende, stora skatteskulder eller liknande/tydligt brytpunkt för det som orsakat skulderna så hade jag bara släppt alla skulder, avbrutit jämkning och sökt skuldsanering.

När dom hanterat ansökan kommer senaste lånet vara kanske 27 månader gammalt, många blir beviljad på det och sen är man skuldfri om 5 år. Du får räkna med att om du har 1 miljon i skulder och långa tider på lånet så blir det ca 3 miljoner inklusive ränta om du betalar lägsta belopp varje månad.

Utmätning kommer du inte få närmstaste 10 månaderna om du blir nekad skuldsanering. Då kanske du hinner bli beviljad på andra ansökan innan ens utmätning startar.

Utan att veta resten så vad av jag läst här så har du rätt goda chanser att bli beviljad. Däremot om du tar ett nytt lån så försämras chanserna för sanering väldigt mycket.
Hej!
Du svarar om du tycker det är ok, men undrar över dina förutsättningar. Går i tankarna att göra samma som dig

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp