Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

UC/Kreddy

Hej,

Hade Kreditkollen förut, via MinUC. Är den mer kontinuerligt uppdaterad, om man jämför med Kreddy? Med andra ord är det värt att betala för medlemsskapet, eller får man lika uppdaterad information via gratistjänsten Kreddy?

// Judas

Egentligen klarar man sig ju bra med Kreddy. Men är man (som jag och många andra här) så nördig att man vill ha omedelbar koll på sina förändringar så tycker jag ändå det är värt att betala UC:). Den är alltså snabbare (Kreddy tar några dagar) och visar mer information. Till exempel om ens förfrågningar.

Egentligen klarar man sig ju bra med Kreddy. Men är man (som jag och många andra här) så nördig att man vill ha omedelbar koll på sina förändringar så tycker jag ändå det är värt att betala UC:). Den är alltså snabbare (Kreddy tar några dagar) och visar mer information. Till exempel om ens förfrågningar.
Tack för svar! Det är också min upplevelse, att Kreddy är good-enough medan MinUC egentligen är bättre om man vill ha stenkoll.
Ska eventuellt ta mitt förhoppningsvis sista samlingslån om ca 2v, innan jag ska baka in det i bolånet.

För den intresserade gäller det endast 100k som samlar:
Bank Norwegian kreditkort 66/100 utnyttjat, 22% ränta.
Avida Kredit 23000kr, månadskostnad 1000kr med en ränta på som är 300kr av dessa.
Klarna 10k.

Uppskattar att jag kommer få bättre betyg eftersom BN-krediten försvinner. De andra syns inte på UC men utgör lågt belopp så att "öka" min skuld med ca 30k inte påverkar ansökan ändå. Dessutom kommer jag ner 2-3000kr i månadskostnad som jag kan spara.
Inkomst ca 900k.

Väntar ut 2 förfrågningar nu bara.

Tack Gaston!

Lycka till, låter som en bra plan. Vad har du för betyg och förutsättningar nu?

Lycka till, låter som en bra plan. Vad har du för betyg och förutsättningar nu?
Bolån 4Mkr hus värderat till 7,5Mkr
Privatlån 200tkr via Nordea (7% ränta)
Dessa 100tkr som jag nämnt ovan. Tillsammans utgör 300tkr som jag ska ha i bolånet istället.

8 förfrågningar pga husköp (Eon, Nordea och liknande)
3,5% riskprognos
Inkomst 900tkr

I september är jag nere på 4 förfrågningar och slänger iväg på 100tkr för att bädda inför mötet med Nordea och bolånet. Bör gå vägen, annars ska jag nog försöka byta bank.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp