Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

UC efter att betalat av alla skulder

Tjena allihopa!

Idag är en go dag, för nu har transaktionerna genomförts för att betala alla mina sms lån, (40.000Kr) Och konto kredit (20.000)Kr! :D

Jag undrar däremot, hur länger stannar detta på min UC? Min UC score är nada nu, en nolla. (0 UC Score)

Telefon gick sönder, och måste skaffa ny och ett nytt abbonnemang. Vet ni om mobiloperatörer tar UC? Vet ni folk om någon leverantör som inte gör det kanske? :_) Eventuellt när är en "säker" stund att påbörja ett abonnemang där Mobiloperatörerna kan se att jag är skuldfri och fin igen?

Jag är inte så kunnig i allt detta och skulle starkt uppskatta en utförlig förklarning.

Tackar för snabbt svar!

Mvh - TomteTrollet.

Telia tar väl ingen UC utan går via sitt egna Sergel så där bör du kunna skaffa abonnemang.

Dina krediter och skulder uppdateras runt månadsskiften och syns på betyget bär UC uppdaterar i mitten på månaden.
Men om du har inte har et UC-betyg alls så är det nåt mer som är orsaken, att ha lån o krediter på 60 000 kan inte vara enda orsaken.
Skuldsanering är väl en orsak till att man ej har ett UC-betyg.

Telia tar väl ingen UC utan går via sitt egna Sergel så där bör du kunna skaffa abonnemang.

Dina krediter och skulder uppdateras runt månadsskiften och syns på betyget bär UC uppdaterar i mitten på månaden.
Men om du har inte har et UC-betyg alls så är det nåt mer som är orsaken, att ha lån o krediter på 60 000 kan inte vara enda orsaken.
Skuldsanering är väl en orsak till att man ej har ett UC-betyg.

Tjebba tjena! Jag kollade läget angående uc på någon skum hemsida där det bara stog Noll. Jag kollade Creditsafe precis, där står det att jag har en Score på 43 för stunden.

Vill också förmedla att under några depressiva perioder dom senaste två åren har jag ansökt massa lån som avlsogs då jag var arbetslös. Kanske det är ett skäl? Jag vet inte riktigt faktiskt.

Men sök massa lån, Missat mina betalningar 5-6 gånger över åren. Om det kan vara ett giltlig skäl.

Jag vet däremot inte vart jag kan kolla till mitt uc. Sökte helt enkelt bara på "Kolla UC gratis".

Om du har några goa tips uppskattas det! :D

Mvh - TomeTroll

Update! Kollade precis läget på "Minkreditkoll" Där står det att jag nu har en score på 40, inga betalningsanmärkningar.

Mina skulder är betalad innan månadskiftet så jag kan bara hoppas att min UC höjs? Ber om ursäkt för struliga frågorna. Men tackar för all hjälp jag kan få!

Senast ändrad:
Tjebba tjena! Jag kollade läget angående uc på någon skum hemsida där det bara stog Noll. Jag kollade Creditsafe precis, där står det att jag har en Score på 43 för stunden.

Vill också förmedla att under några depressiva perioder dom senaste två åren har jag ansökt massa lån som avlsogs då jag var arbetslös. Kanske det är ett skäl? Jag vet inte riktigt faktiskt.

Men sök massa lån, Missat mina betalningar 5-6 gånger över åren. Om det kan vara ett giltlig skäl.

Jag vet däremot inte vart jag kan kolla till mitt uc. Sökte helt enkelt bara på "Kolla UC gratis".

Om du har några goa tips uppskattas det! :D

Mvh - TomeTroll

Update! Kollade precis läget på "Minkreditkoll" Där står det att jag nu har en score på 40, inga betalningsanmärkningar.

Mina skulder är betalad innan månadskiftet så jag kan bara hoppas att min UC höjs? Ber om ursäkt för struliga frågorna. Men tackar för all hjälp jag kan få!
Kolla minUC eller kivra så ser du betyg och lån/krediter

På minuc.se kan du se ditt betyg, högt värde är dåligt och lågt är bra.
0,1 är det bästa och 100 det sämsta, har du 40 i betyg kan du nog glömma allt vad lån och krediter heter.
Dina gamla kopior från UC när du ansökt visar vilket betyg du hade då när du sökte.
Anledning till avslag kan vara många, men att inte ha en inkomst är nog en trolig orsak. Man har dessutom alltid rätt att veta varför lånet avslås.

Creditsafe har en annan skala där högre värde är bättre, 43 där anses nog som ganska dåligt. Har tyvärr inte full koll på vad som anses bra där eller inte.

På minuc.se kan du se ditt betyg, högt värde är dåligt och lågt är bra.
0,1 är det bästa och 100 det sämsta, har du 40 i betyg kan du nog glömma allt vad lån och krediter heter.
Dina gamla kopior från UC när du ansökt visar vilket betyg du hade då när du sökte.
Anledning till avslag kan vara många, men att inte ha en inkomst är nog en trolig orsak. Man har dessutom alltid rätt att veta varför lånet avslås.

Creditsafe har en annan skala där högre värde är bättre, 43 där anses nog som ganska dåligt. Har tyvärr inte full koll på vad som anses bra där eller inte.
Creditsafe tabell nedan!

Bilagor

• CABA9BA3-DCED-4CE3-8E0C-93CA19CD9781.jpeg
    CABA9BA3-DCED-4CE3-8E0C-93CA19CD9781.jpeg
    576.8 KB · Visningar: 234
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp