Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

uc avslutade kreditkort

Hade två kreditkort hos Santander som jag betalade av helt i september. Avslutade även krediterna. När jag kollar på min Uc nu ser jag att krediterna står som avslutade men det ser ut som om båda korten fortfarande är helt maxade. Det står också att den senaste uppdateringen för dessa siffror är från sista augusti... alla andra lån/krediter är ju uppdaterade efter det.

Hur kommer det sig att det är så? Jag har förstått att en avslutad kredit ligger kvar rätt länge men visst borde det stå att det är 0 kr utnyttjat?

Har mailat Santander men hoppas att det är någon här dom kan förklara :)

Hade två kreditkort hos Santander som jag betalade av helt i september. Avslutade även krediterna. När jag kollar på min Uc nu ser jag att krediterna står som avslutade men det ser ut som om båda korten fortfarande är helt maxade. Det står också att den senaste uppdateringen för dessa siffror är från sista augusti... alla andra lån/krediter är ju uppdaterade efter det.

Hur kommer det sig att det är så? Jag har förstått att en avslutad kredit ligger kvar rätt länge men visst borde det stå att det är 0 kr utnyttjat?

Har mailat Santander men hoppas att det är någon här dom kan förklara :)

Har samma på alla mina avslutade lån och krediter som avslutades i våras. Senast kända utnyttjade kredit innan det avslutades antar jag.

Hade samma sak på ett avslutat Hemtexkort som avslutades i oktober 2014 inte förrän jag ringde Ikanobank fick jag en ändring så nu står det utnyttjad kredit 0 och konstigt nog att det avslutades i juni 2015 och kommer att stå så till juni 2016 så här ser det ut nu:
Långivare Ikano Bank Kort/Ikan Kreditlimit 20.000 kr
Kreditnummer xxxxxxxxxx Utnyttjad kredit 0 kr
Reg först hos UC Reg senast hos UC 2015-05-31
Avslutad 2015-06-30

Hade samma sak på ett avslutat Hemtexkort som avslutades i oktober 2014 inte förrän jag ringde Ikanobank fick jag en ändring så nu står det utnyttjad kredit 0 och konstigt nog att det avslutades i juni 2015 och kommer att stå så till juni 2016 så här ser det ut nu:
Långivare Ikano Bank Kort/Ikan Kreditlimit 20.000 kr
Kreditnummer xxxxxxxxxx Utnyttjad kredit 0 kr
Reg först hos UC Reg senast hos UC 2015-05-31
Avslutad 2015-06-30
Tack! Då hoppas jag att Santander ändrar hos mig också

Vad är vitsen med att ändra? Så länge det står ett slutdatum så gör det väl ingen skillnad?

Jag tänker att det gör en skillnad på mitt kreditbetyg när det ser ut som om krediten är totalt utnyttjad mär den i själva verket är helt outnyttjad. Men jag kanske tänker fel?

Om du har Min UC och tittar på antal krediter du har så ska de avlutade inte finnas med där och då har det ingen inverkan på ditt kreditbetyg att den står som helt outnyttjad men jag föreslår att du ringer till Santander och frågar hur de brukar rapportera till UC om avslutade krediter.

Har mailat dom men inte fått ngt svar. Ringer dom imorgon . De står fortfarande med i antal krediter nämligen. Kollar imorgon

När jag avslutade mitt kreditkonto hos ett annat företag så tog det två månader innan den vart nollställd och avslutad. Så kan ju kanske bara vara så att dom inte han rapportera in det till uc. Så kanske kommer vid nästa uppdatering.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp