Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

TV-Programmet Lyxfällan.

Ska kika ikväll. Har nog inte missat ett enda avsnitt sedan det startade (även om jag nu för tiden brukar kolla 3-4 avsnitt i stöten i efterhand).

Denna var fullständigt unikt...

Det roliga eller ja det tragiska, det är när dom listar låner/krediterna och börjar rabbla dom "Ferratum,Avida,Resurs,Vivus.." Man känner igen varenda jävla kreditinstitut :D

Haha, ja, jag har också tänkt på det ibland. Att man känner igen massa skumma lånebolag som "vanligt" folk (som till och med anser att ett ordinärt blancolån på Swedbank med 5 % ränta ligger på fel sida om gränsen till katastrof och moraliskt förfall) förmodligen aldrig hört talas om,

Låter som ett spännande avsnitt!

Problemet med lyxfällan är väl att de allt som oftast väljer ut "deltagare" som är helt aningslösa, aldrig hört talas om vad ränta är för något och som fullständigt chockas när de ser att de där 60 kronorna de lägger på cigg varje dag blir 22 000 på ett år... ...och för de allra flesta överskuldsatta hjälper det inte att ringa runt och förhandla om räntor och sälja av alla "lyxinköp" på loppis. Det blir lite för ofta förnedrings-tv av något som skulle kunnat ha varit riktigt bra.

Problemet med lyxfällan är väl att de allt som oftast väljer ut "deltagare" som är helt aningslösa, aldrig hört talas om vad ränta är för något och som fullständigt chockas när de ser att de där 60 kronorna de lägger på cigg varje dag blir 22 000 på ett år... ...och för de allra flesta överskuldsatta hjälper det inte att ringa runt och förhandla om räntor och sälja av alla "lyxinköp" på loppis. Det blir lite för ofta förnedrings-tv av något som skulle kunnat ha varit riktigt bra.

Kunde inte sagt det bättre själv - förnedrings-TV på högsta nivå... Man blir bara sååå innerligt beklämd & programmet bara äcklar mig just pga det...

Det som stör mig lite är väl snarare faktumet att jag sitter och tycker att dom som är med är White trash, idioter, obildade, tragiska - men sen kommer jag på mig själv och tänker "Men va fan, jag har ställt till det ännu värre".

Men samtidigt detta programmet idag var lite märkligt eftersom ingen av dom hade jobb men en lya för 9K i månaden och båda rökte,snusade och levde gött.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp