Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Två snabba frågor angående Pengos.

Pengos verkar ha dålig bemanning till och från. Vissa dagar händer inget och inga svar kommer från kundtjänsten. Utbetalningar kan dröja för lång tid för att vara acceptabelt och att inte ha bemanning är dåligt.

Pengarna kommer dock alltid efter några timmar eller nästa dag, så kan man stå ut med det är det ett helt okej sätt att låna. Förväntar man sig pengar snabbt så ska man inte lita på Pengos däremot då det kan dröja.

Angående kuverten så kommer dom alltid med posten och det står Pengos i vänstra hörnet. Fakturan betalar man till IJ Fakturaservice.

Relativt höga och dyra räntor. Verkar svårt att få låna någon högre summa än 3000:- under 30 dagar. Dom högre summorna verkar smått omöjliga att få låna även om man lånat och återbetalat tidigare.

Senast ändrad:
hej, Ang. pengos du kan inte delbetala hos inkasso, fast när den betalas så kan du låna igen jag fick börja från 3000kr

pengos

Har delbetalning hos pengos inkasso nu så det går bra, 1200kr i mån :) ( 4000kr i lån)

Har avbetalningsplan på mitt Pengos lån Hos Intrum 900/månad för ett lån på 4000 enda nackdelen är att de vill ha betalt senast den 21:a varje månad. Har en betalning kvar känns bra.

Inkasso

Hej, jag undrar om någon kan hjälpa mig. Har alltid skött mina sms lån utan problem, nu har det kört ihop sig och jag kan inte betala. Jag undrar hur det fungerar när det går till inkasso, tex om ett lån ska vara betalt den 25/4 och man låter det gå till inkasso hur lång tid köper man sig då innan det ska vara betalt? Om man har tagit ett lån på 90 dagar och inte kan betala den första fakturan vad händer med dom andra två? Och slutligen, vilka sms lån går med på avbetalning? Jag har ok money, risicum, ferratum, folkia, Easy credit, vivus och via contio. Hoppas att någon kan hjälpa mig

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp