Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Två samlingslån?

Jag har ett lån idag hos Marginalen på 350,000kr, skulden är nere i 330 nu efter 6 mån ca.
Skulle behöva ett till på 125,000, tror ni jag blir beviljad till bra ränta?
Har 480k inkomst/60k underskott idag och 1 ff, betyg 0,6 hos UC. Synligt på UC är marginalen samt ett kreditkort på 33k utnyttjat av 90 totalt.
Övriga som jag tänkt lösa är credigo, easycredit, slantar och betalkoll på sammanlagt 90k.
Tänkte söka på 5 år och kryssa i att lösa lån för hela beloppet, är det det bästa jag kan göra eller har ni andra tankar?

Om jag utgår från mina egna erfarenheter i lånekarusellen så är svaret ja. Du har goda förutsättningar för att bli beviljad 125.000 till ok ränta. Vad som är ok är ju subjektivt iofs. En del löser dock inte lån utanför UC, men du kommer att få flera erbjudanden och kunna välja. Jag har själv tre blancolån, har haft fem.

Kanske behöver jag inte ange att lösa lån alls eller hur påverkar det räntorna man blir erbjuden?

Det är svårt att säga hur de tänker. Jag har alltid tryckt in samla lån och sedan ser man ju (för det mesta) vilka lösenkrav de kommer med. Jag har ibland fått lösenkrav på en del av beloppet och så vet jag vissa som varit säkra kort, iaf för mig.

Du kommer i vilket fall som helst att få betydligt bättre räntor än vad du har idag på krediterna och "snabblånen", så helt klart värt att söka.

Tror du får hyfsade erbjudande oavsett.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp