Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Två samlingslån. Är det möjligt i min situation?

Läste kanske allt ganska fort men spontant tror jag helt på din strategi. Börja hos Santander där du redan är kund och ta bort de med högst ränta. Om jag fattade rätt var det inga problem att göra så. Om steg 2 skulle gå åt skogen så har du iaf fått bort de värsta räntorna och kommer därmed komma ner i månadskostnad. Swedbank berättade att en UC tar 3 månader på sig att uppdateras. Du bör därför rimligtvis kunna lyckas med steg 2 också. Vet inte hur ditt förhållande ser ut men skulle undvika att ha sambon som medlåntagare om de inte kräver det. Det ställer ju alltid till det om ni mot förmodan väljer att gå separata vägar. Håll oss uppdaterade Amigo!

Som steg 1 tänkte jag söka ett samlingslån på 350,000kr via Advisa för att lösa ut fyra av lånen jag har idag. Tre av dom har riktigt dålig ränta som jag verkligen vill bli av med. Det skulle även göra att jag kommer ner i månadskostnad en hel del. Dessvärre tror jag att mina chanser ökar att få lånet om sambon är medlåntagare än om jag skulle söka själv. Vad som händer i framtiden är svårt att veta :).

Förhoppningsvis blir vi beviljade 350,000 kr med en godkänd ränta på 5-6%.

Steg 2 skulle bli isåfall att ansöka om höjning på befintligt lån hos Santander. Det lånet kommer också gå åt att baka ihop andra lån jag har.

Frågan är hur länge tycker ni jag ska vänta med att ansöka hos Santander efter att jag ansökt hos Advisa? När jag sen söker hos Santander så kommer jag ha endast en UC förfrågning.

Absolut jag lovar att hålla er uppdaterade med hur allt gått :).

Även om du har en jäkla bra strategi så finns ju ett annat alternativ och det är ju att försöka baka in allt i ett enda stort lån? Tex via Lendo eller liknande? Eller blir det för svårt? Du har ju som sagt en fin inkomst och detta borde inte vara omöjligt. Det som personligen hjälpte mig var att vända mig till min hemmabank och lägga korten på bordet , så här många lån, såhär ser räntorna ut och detta är min månadskostnad. Då var det inga problem att få ett samlingslån. Vet inte hur dit förhållande är till din bank, och det råder delade åsikter om denna lösning här på forumet... men det kan ju vara ett alternativ också. Vet inte hur ditt liv ser ut förövrigt men ni kanske vill skaffa hus etc, och då är ni ju dubbelt belastade om ni är era respektives medlåntagare. Kanske bättre att åtminstone en av er har schysst UC

Även om du har en jäkla bra strategi så finns ju ett annat alternativ och det är ju att försöka baka in allt i ett enda stort lån? Tex via Lendo eller liknande? Eller blir det för svårt? Du har ju som sagt en fin inkomst och detta borde inte vara omöjligt. Det som personligen hjälpte mig var att vända mig till min hemmabank och lägga korten på bordet , så här många lån, såhär ser räntorna ut och detta är min månadskostnad. Då var det inga problem att få ett samlingslån. Vet inte hur dit förhållande är till din bank, och det råder delade åsikter om denna lösning här på forumet... men det kan ju vara ett alternativ också. Vet inte hur ditt liv ser ut förövrigt men ni kanske vill skaffa hus etc, och då är ni ju dubbelt belastade om ni är era respektives medlåntagare. Kanske bättre att åtminstone en av er har schysst UC

Absolut, jag/vi har haft i åtanke att ansöka om 500,000 kr via Advisa eller Lendo men vad jag läst/hört så verkar det lättare att få 350,000 kr då det är fler banker som erbjuder den summan. Ja inkomsten klagar jag inte på men jag får jobba därefter också :). Jag har försökt med hemma banken och de var inte intresserade. Har även kollat med andra banker i stan men noll intresse från deras sida också. Villa/hus är inget vi planerar i dagsläget men vem vet om 5-10år. Blir det hus i framtiden så är tanken att ta över svärföräldrarnas hus till ett lågt pris när de blir pensionärer :).

Absolut, jag/vi har haft i åtanke att ansöka om 500,000 kr via Advisa eller Lendo men vad jag läst/hört så verkar det lättare att få 350,000 kr då det är fler banker som erbjuder den summan. Ja inkomsten klagar jag inte på men jag får jobba därefter också :). Jag har försökt med hemma banken och de var inte intresserade. Har även kollat med andra banker i stan men noll intresse från deras sida också. Villa/hus är inget vi planerar i dagsläget men vem vet om 5-10år. Blir det hus i framtiden så är tanken att ta över svärföräldrarnas hus till ett lågt pris när de blir pensionärer :).
Ah ok, klart du har kollat redan, ville bara kolla så du inte missar en potentiell bra möjlighet. Om hustankarna ligger 5-10 år framåt är jag helt säker på att du har löst det värsta till dess! Stort lycka till, även om jag inte var till större hjälp

Kan nog gå. Ett alternativ är kanske att din sambo tar ett lån på 350 000 ensam och löser hälften av dina lån, sedan kan du själv ta ett nytt lån på 350 000 och ersätta de två kvarvarande (när de gått ner till under 350 000. Nackdelen om du söker med sambon som medlåntagaren är att ni båda får med det nya lånet i era respektive upplysningar i sin helhet.

Ah ok, klart du har kollat redan, ville bara kolla så du inte missar en potentiell bra möjlighet. Om hustankarna ligger 5-10 år framåt är jag helt säker på att du har löst det värsta till dess! Stort lycka till, även om jag inte var till större hjälp

Jag hoppas att situationen är betydligt bättre om 5-10år än vad den är nu för min del :). Tack så jätte mycket. Det är alltid trevligt att bolla idéer med andra så tack för hjälpen med det!

Kan nog gå. Ett alternativ är kanske att din sambo tar ett lån på 350 000 ensam och löser hälften av dina lån, sedan kan du själv ta ett nytt lån på 350 000 och ersätta de två kvarvarande (när de gått ner till under 350 000. Nackdelen om du söker med sambon som medlåntagaren är att ni båda får med det nya lånet i era respektive upplysningar i sin helhet.

Tack för tipset! Det var ett alternativ som också skulle fungera som vi inte riktigt tänkt på innan. Tyvärr så är ju nackdelen som du skriver att lånet syns på oss båda ifall sambon blir medlåntagare.

Här kommer en liten uppdatering gällande min låneansökan som jag lagt idag via Advisa.

Låneansökan är inte färdigbehandlad ännu och jag har hittills fått 6 st erbjudanden från olika banker och en ränta från 5,84% till 18,51%
Ansökte om 340.000 kr för att lösa mina andra dåliga lån som jag har idag.

Får jag inte någon bättre deal på ränta än 5,84% så kommer jag givetvis ta det erbjudandet :).

Här kommer en liten uppdatering gällande min låneansökan som jag lagt idag via Advisa.

Låneansökan är inte färdigbehandlad ännu och jag har hittills fått 6 st erbjudanden från olika banker och en ränta från 5,84% till 18,51%
Ansökte om 340.000 kr för att lösa mina andra dåliga lån som jag har idag.

Får jag inte någon bättre deal på ränta än 5,84% så kommer jag givetvis ta det erbjudandet :).
Vilka gav 5,84?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp