- Meddelanden
- 11
- Mottagna reaktioner
- 3
- Poäng
- 7
Läste kanske allt ganska fort men spontant tror jag helt på din strategi. Börja hos Santander där du redan är kund och ta bort de med högst ränta. Om jag fattade rätt var det inga problem att göra så. Om steg 2 skulle gå åt skogen så har du iaf fått bort de värsta räntorna och kommer därmed komma ner i månadskostnad. Swedbank berättade att en UC tar 3 månader på sig att uppdateras. Du bör därför rimligtvis kunna lyckas med steg 2 också. Vet inte hur ditt förhållande ser ut men skulle undvika att ha sambon som medlåntagare om de inte kräver det. Det ställer ju alltid till det om ni mot förmodan väljer att gå separata vägar. Håll oss uppdaterade Amigo!
Som steg 1 tänkte jag söka ett samlingslån på 350,000kr via Advisa för att lösa ut fyra av lånen jag har idag. Tre av dom har riktigt dålig ränta som jag verkligen vill bli av med. Det skulle även göra att jag kommer ner i månadskostnad en hel del. Dessvärre tror jag att mina chanser ökar att få lånet om sambon är medlåntagare än om jag skulle söka själv. Vad som händer i framtiden är svårt att veta
.Förhoppningsvis blir vi beviljade 350,000 kr med en godkänd ränta på 5-6%.
Steg 2 skulle bli isåfall att ansöka om höjning på befintligt lån hos Santander. Det lånet kommer också gå åt att baka ihop andra lån jag har.
Frågan är hur länge tycker ni jag ska vänta med att ansöka hos Santander efter att jag ansökt hos Advisa? När jag sen söker hos Santander så kommer jag ha endast en UC förfrågning.
Absolut jag lovar att hålla er uppdaterade med hur allt gått
.