Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Två lån, på 250 000 kr olika aktörer en UC möjligt?

Exakt den varianten tror jag också bör fungera. Ringa och säga att man sökte via Lendo men vill ha den lägre räntan de erbjuder vid direktansökan. För då är det ju en helt ny ansökan som de skapar när man söker direkt (Men med samma UC). Och då är den ju inte kopplad till Lendos ansökan.

Är också i tankarna att göra liknande.

@2pac När du ringde runt för att sänka räntan, använde du bara Lendos erbjudanden som underlag då för att de skulle sänka? De krävde inget annat.

Yes förklarade att jag sökt genom lendo och lägsta ränta var x % och innan jag väljer att gå vidare vill jag bara kolla om de kan matcha räntan då det kan påverka vilka lån jag väljer att lösa. Jag ringde befintliga kreditgivare och jag ringde inte i syfte att låna mera (fanns inte ens i mitt huvud att låna mera).

Sedan ringde Collector upp mig en dag senare som de sänkte min ränta och sa att jag kunde få låna ytterligare för att samla mina lån och då till den förmånligare räntan. Det skulle också slås ihop till ett och samma lån och således inte vara två separata lån.

Jag var tvungen att skicka in bevis på räntan jag blivit erbjuden.

Tyvärr så tror jag inte att jag har en UC kvar från den tiden och mitt kreditengagemang på min senaste UC visar inte hela historian. Annars skulle jag kunna bevisa det då min belåningsgrad steg från 0kr till ca 600k på en månad med en UC och två aktörer. Ska försöka leta om jag har någon UC kvar där siffrorna syns.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp