Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

två ärenenden hos Kfm, Utslag?

Har en liten fundering: Har två ärenden som gått till kfm, men kommit överens med inkasso att jag ska delbetala. Frågade inkasso om det var ok att vänta till lön. De svarade att de kunde jag göra men att det då kanske skulle hinna bli utslag. I fredags kom det utslag på dessa. Innebär detta att om jag betalar den delsumman vi kommit överens om, tar inkasso tillbaka ärendet från kfm?

Jag kommer hamna där oavsett, men behöver hinna få en lön i mars innan ev utmätning på lön, då jag ska laga min bil. Eller finns det något annat jag kan göra i detta läge för att förhala detta? Tacksam för hjälp!!!

Jag skrev på ett betalningsföreläggande den12/2 och då hade jag på mig till den 22/2 att betala men jag fick inte tag på pengar, men nu på måndag (25/2) kan jag betala och då tänkte jag maila in kvittot på att jag har betalat ,tror ni då att jag hinner att få en betalningsanmärkning för det har ju varit helg nu

OM du INTE fått ett brev av fogden som bekräftar utslag så gör du bäst i att OMGÅENDE öppna din mejl och skicka ett mejl till följande adress!

kronofogdemyndigheten@kronofogden.se

Ämne/meddelande skriver du ditt målnummer.

I mejlet skriver du

Härmed BESTRIDER JAG målnummer XX XXXX XXX XX X. Du behöver enligt lag inte skriva vad du bestrider. Snurra inte till det för då har du en anmärkning direkt!

Hälsningar = Ditt namn.

Har du tur så fattade dem int ett beslut i fredags och har de int egjort detta så MÅSTE ditt bestridande tas med allavar då ALLT går att få ut via PUL-Registret och utslagstiden i ärendet går enkelt att jämföras med tiden för bestridande.

Det är många som får anmärkningar precis på samma sätt som du och därför så skall därför inte en anmärkning vara lika allvarlig i dag som på 70 talet när man ansågs vara oseriös med dessa i baken.

Lycka till!

anm har du nog fått redan nu när brevet om utslag kom.det frågade jag kfm själv om när jag fick utslag.betala kan du ju göra på måndag o meddela kfm.men anmärkningar har du nog fått.

Jag har inte fått något brev om utslag ,för jag hade på mig till den 22/2 att betala, jag skrev på betalningsförläggandet den 12/2 och jag kan betala i morgon och tänkte maila in min betalning både till inkassot och kfm, så då undrar jag om jag hinner att få en betalningsanmärkning för det har ju varit helg

Jag har inte fått något brev om utslag ,för jag hade på mig till den 22/2 att betala, jag skrev på betalningsförläggandet den 12/2 och jag kan betala i morgon och tänkte maila in min betalning både till inkassot och kfm, så då undrar jag om jag hinner att få en betalningsanmärkning för det har ju varit helg

Kanske är sent på det - men om man inte kan betala - BESTRID, alltid bestrida.

Jag skrev på ett betalningsföreläggande den12/2 och då hade jag på mig till den 22/2 att betala men jag fick inte tag på pengar, men nu på måndag (25/2) kan jag betala och då tänkte jag maila in kvittot på att jag har betalat ,tror ni då att jag hinner att få en betalningsanmärkning för det har ju varit helg nu

Tyvärr kan det vara så att du fått ett utslag den 22/2
Varför gjorde du inte en bestridan?

Har en liten fundering: Har två ärenden som gått till kfm, men kommit överens med inkasso att jag ska delbetala. Frågade inkasso om det var ok att vänta till lön. De svarade att de kunde jag göra men att det då kanske skulle hinna bli utslag. I fredags kom det utslag på dessa. Innebär detta att om jag betalar den delsumman vi kommit överens om, tar inkasso tillbaka ärendet från kfm?

Jag kommer hamna där oavsett, men behöver hinna få en lön i mars innan ev utmätning på lön, då jag ska laga min bil. Eller finns det något annat jag kan göra i detta läge för att förhala detta? Tacksam för hjälp!!!

Anmärkning har du ju fått och det var onödigt med tanke på att du kommit överens med inkasso
Du skulle skrivit på och bestridit.
Betala enl överenskommelse så hade det varit lugnt
Nu har du anmärknngar i 3 år som sätter käppar i hjulet.
Håller du överenskommelsen med inkasso så blir det ingen utmätning
Slarvar du med det ..det är då sökanden har rätt att göra utmätning på din lön eller andra inkomster.
Så lycka till och gör en avbetalning med vad du klarar av att betala

Jag lyckades faktiskt så att inkassobolaget gjorde en återvinning hos KFM, det innebar att anmärkningen försvann. I mitt fall var det alektum, och jag är dem evigt tacksam i det fallet. Kanske är värt att kolla upp med dem då ni hade kommit överens om en betalningsplan?

men du skriver att du fick utslag på dessa i fredags?då trodde jag du fått papper från kf om utslag.hur vet du att du fått utslag?alltså har du bara fått föräläggande..har du inte fått brev från kf om utslag utan du är bara i föerläggande så bestrid omg.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp