Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Tusenlappen tar mini-UC

Hej,

Har sett här i forumet att det råder stor förvirring huruvida tusenlappen tar en full UC eller en mini.

Jag sökte i fredags och fick godkänt för 2000kr, betalades ut och fanns på kontot inom ca. 4 timmar.

Fick en notis nu i Kivra om en kreditupplysning, loggade in på minuc.se och kollade kreditkollen och där finns ingen UC reggad.

Så, åtminstone på mig verkar det vara en mini.
På upplysningskopian ser man mina förfrågningar, men alla är blanka på denna kopia, man ser bara antalet. Det brukar intr se ut så på en full UC.

Kan det vara att dom inte tog FULL UC just på dig?

De tog inte uc på mig alls
Jag ansökte i och för sig för 1 år sedan

full uc undvik dessa till varje punkt

Det är fan inte ens värt att chansa på ett fjuttigt lån för 2.000

Hur kan man ens överväga detta?!

Jag har lånat av dessa 15-20 gånger och dom har ALDRIG tagit en kreditupplysning på mig. Jag har släppt alla mina lån till KFM och det verkar som dessa kommer komma först dit. Fick från Versur Inkasso att dom nu lämnat över det till KFM och 680 kr avgift typ har tillkommit. Dock ber dom mig ändå betala till Versur Inkasso hela skulden (Ej KFM avgift tillagd). Har dom verkligen skickat den då? Mig gör det inget men nyfiken på om någon har erfarenhet av dessa och inkasso/kfm.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp