Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tung period

Har en lite tung period. Efter att ha arbetat ner skuldbördan och uselt UC-score en hel del har jag fått ett litet återfall eller vad man ska säga och skulderna har senaste halvåret vuxit med cirka 80 000.
Har nära 900 000 i blanco, men inget att visa för det. Jag skäms så mycket, flickvännen vet inte vidden av mina skulder. Skulle kunna ha det så bra ekonomiskt, har fast jobb och en helt ok lön. Jag hade aldrig behövt hamna i den här sitsen, haft jobb sen jag var 20. Men har blivit för mycket av allt - prylar, alkohol, spel, medlemskap i porrsidor, dyra resor, bjudit flickvänner på dyra middagar osv, osv.
Hur gör ni när det tar emot? Några bra tips på hur man kan tjäna extrapengar?
Tror ni att man kan fixa det smått sjukliga beteendet att ta lån på egen hand, eller krävs det alltid typ kurator/psykolog för att få bukt med beteendet?

Vi är i liknande sits. Det är svårt att ändra beteende när man lever på ett visst sätt. För min har det här forumet varit till stor hjälp med alla som öppnar upp sig och berättar sina livshistorier. Det ger mig motivation för framtiden och nu känner jag att jag är på banan i livet snart igen.

En beteendevetare att samtala med skulle nog vara bra för dig, klart det inte alltid behövs men är man öppen och mottaglig och beredd att vara ärlig mot sig själv framför allt skadar det inte med samtal.

Har en lite tung period. Efter att ha arbetat ner skuldbördan och uselt UC-score en hel del har jag fått ett litet återfall eller vad man ska säga och skulderna har senaste halvåret vuxit med cirka 80 000.
Har nära 900 000 i blanco, men inget att visa för det. Jag skäms så mycket, flickvännen vet inte vidden av mina skulder. Skulle kunna ha det så bra ekonomiskt, har fast jobb och en helt ok lön. Jag hade aldrig behövt hamna i den här sitsen, haft jobb sen jag var 20. Men har blivit för mycket av allt - prylar, alkohol, spel, medlemskap i porrsidor, dyra resor, bjudit flickvänner på dyra middagar osv, osv.
Hur gör ni när det tar emot? Några bra tips på hur man kan tjäna extrapengar?
Tror ni att man kan fixa det smått sjukliga beteendet att ta lån på egen hand, eller krävs det alltid typ kurator/psykolog för att få bukt med beteendet?
Till och börja med skulle jag rekommendera dig att prata med din flickvän och eventuellt andra som du känner förtroende för. Det är ett oerhört tufft beslut att ta och är förknippat med mycket skam men du kommer bara må sämre av att fortsätts ljuga eller undanhålla sanningen för dina närmsta.

Det behövs inte alltid kurator för att bearbeta problem och i ditt fall vet jag inte om det finns någon bakomliggande problematik som utlöst problembeteendet som du beskriver? Huruvida du behöver ha samtalsstöd eller inte beror på om du har egna resurser att kunna hantera din situation. Till och börja med, prata med tjejen din. Det är steg 1.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp